آمریکا،پیشرفت برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران

آمریکا: در مذاکرات برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران پیشرفت داشتیم

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از پیشرفت در مذاکرات آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران خبر داد. مالی گفت مذاکرات پیرامون آزادی این زندانیان به صورت مجزا از مذاکرات احیای برجام در وین دنبال می‌شود.

رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه  آمریکا در امور ایران در مصاحبه با بخش فارسی صدای آمریکا خبر داد تلاش‌ها برای آزادی شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند در جریان است و در این زمینه پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

آقای مالی اگرچه تاریخ دقیق آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را اعلام نکرد ولی تاکید کرد که  “آن‌ها به خانه می‌آیند”.

مالی درباره آزادی باقر و سیامک نمازی که از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در زندان‌های ایران به سر می‌برند گفت آمریکا خواهان آزادی همه زندانیان است و نمی‌خواهد “فقط بخشی از یک توافق” را داشته باشد. 

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران افزود دیدگاه خانواده نمازی را درک می‌کند و او مرتب با آنها در تماس است. او گفت: «صحبت از یکی یا دو تا نیست، صحبت همه در میان است و همه زندانیان باید آزاد شوند.»

به گفته مالی مذاکرات آزادی زندانیان آمریکایی در ایران بخشی از توافق هسته‌ای برجام نیست و مجزا از آن دنبال می‌شود.

او اما اضافه کرد که نمی‌تواند بگوید این دو هیچ ارتباطی به هم ندارند بلکه “بخشی است که روی دیگری سایه می‌اندازد”.

نماینده ویژه وزارت خارجه  آمریکا در امور ایران در مصاحبه خود گفت وارد جزئیات مذاکرات نمی‌شود اما در این مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده ولی هنوز به پایان نرسیده‌ است.

مالی در ادامه صحبت‌های خود به “انتقال قدرت در ایران” اشاره کرد و گفت فعلا “همه چیز به حالت سکون درآمده از جمله مذاکرات هسته‌ای”.آقای مالی هشدار داد که شهروندان دو تابعیتی درباره سفر به ایران باید به شدت احتیاط کنند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …