آمریکا، پول بنزین ایران برای ونزوئلا به قربانیان تروریسم دولتی

جان دمرس، دستیار دادستان کل ایالات متحده در امور امنیتی، گفته است که محموله بنزین ارسالی ایران برای ونزوئلا فروخته و تحویل خریدار شده و عایدی حاصل از آن به بازماندگان قربانیان تروریسم اختصاص یافته است.

به گزارش وزارت دادگستری آمریکا، آقای دمرس در یک نشست خبری با حضور مایکل شروین، کفیل دادستانی بخش کلمبیا (واشنگتن)، و الیوت ابرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا برگزار شده بود گفت که در روز 20 ژوئیه سال جاری، اداره امنیت ملی و دفتر دادستانی بخش کلمبیا با تسلیم دادخواستی به دادگاه، تقاضا کردند حدود یک میلیون و یکصد هزار بشکه نفت تصفیه شده ایران ارسالی برای ونزوئلا به نفع دولت مصادره شود. کشتی حامل این محموله قبلا توسط نیروی دریایی آمریکا توقیف شده بود.

به گفته آقای دمرس، قرار بود عواید حاصل از فروش این محموله به نیروی قدس سپاه پاسداران تعلق گیرد که ایالات متحده آن را یک سازمان تروریستی می داند.

وی گفت که “دستور قضایی مصادره این محموله در ماه اوت صادر شد و اینک می توانم اعلام کنم که محموله مورد نظر فروخته و به خریدار تحویل شده است.”

این مقام قضایی آمریکا گفت که این بزرگترین محموله سوخت یا تسلیحات متعلق به ایران بوده که ایالات متحده در اجرای قوانین تحریم آن کشور توقیف کرده است.

آقای دمرس افزود: “ایران همچنان بزرگترین دولت حامی تروریسم و یک عامل بی ثباتی در سراسر جهان است و بنابراین با نهایت خرسندی اعلام می کند که قصد ما این است که عایدی ناشی از فروش این محموله مصادره شده را به صندوق حمایت از قربانیان تروریسم دولتی واریز کنیم.”.ارزش این محموله حدود چهل میلیون دلار تخمین زده شده بود.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …