آمریکا چند شرکت در ترکیه و لبنان را به دلیل ارتباط با حزب‌الله و سپاه پاسداران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا شبکه مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان را تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) روز چهارشنبه ۱۱ بهمن سه سازمان در لبنان و ترکیه و یک فرد مستقر در ترکیه را به دلیل حمایت مالی اساسی از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت شبکه مالی این نهادها صدها میلیون دلار درآمد از فروش کالاهای ایرانی از جمله به دولت سوریه به دست آورد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت فروش این اقلام «منبع اصلی تامین مالی برای ادامه فعالیت‌های تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله و حمایت از سایر سازمان‌های تروریستی در سراسر منطقه» است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، گفت تحریم‌های روز چهارشنبه عزم آمریکا را برای «جلوگیری از سوءاستفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های تروریستی نیابتی آن از نظام تجارت جهانی را برای تأمین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» سپاه نشان می‌دهد.

او گفت ایالات متحده به اقدامات خود برای افشا و مختل کردن این طرح‌های غیرقانونی ادامه می ‌دهد.

آمریکا می‌گوید شرکت «میرا ایهراکات اصالت پترول» در ترکیه محصولات ایران را می‌خرد، حمل می‌کند و در بازار جهانی می‌فروشد و در نهایت سهمی از پول حاصل از فروش این محصولات به حزب‌الله داده می‌شود. وزارت خزانه داری می‌گوید نظارت بر این کارها را علی قصیر که پیشتر آمریکا او را تسهیل کننده منابع مالی حزب‌الله خوانده است و تحریم کرده است، بر عهده دارد.

علاوه بر شرکت میرا، ابراهیم طلال الویر (نام دیگر: ابراهیم آگاگلو) مدیرعامل و مالک این شرکت نیز تحریم شده است.

شرکت دریایی یارا مرتبط با حزب‌الله در لبنان و همچنین شرکت اجاره تجهیزات حفاری هیدرو در لبنان نیز تحریم شدند.

آمریکا روز دوشنبه همچنین بانک الهدی در عراق را به عنوان «یک مؤسسه مالی خارجی که در خصوص پولشویی نگرانی‌های جدی در مورد آن وجود دارد» معرفی کرد و آن را متهم کرد که یک مجرای تأمین مالی تروریسم است.

در کنار این یافته، شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا مقرراتی را پیشنهاد کرد که این بانک را از سیستم مالی ایالات متحده جدا می‌کند و موسسات و سازمان‌های مالی داخلی را از افتتاح یا نگهداری حساب از طرف آن بانک منع می‌کند. آمریکا همچنین صاحب این بانک را تحریم کرد.

ایالات متحده می‌گوید جمهوری اسلامی ایران و نیابتی‌های آن حامیان بانک الهدی هستد و منابع مالی آن را به جای امور اقتصادی مردم عراق صرف دامن زدن به خشونت می‌کنند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …