آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

یالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گرووهای تروریستی قرار داده است.

قرار است ظرف یک هفته آینده، جزئیات تحریم‌های ناشی از قرار گرفتن سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شود.

این تصمیم را دولت آمریکا یک روز پیش از “روز پاسداران” اعلام کرده است.

آقای ترامپ در بیانیه خود گفت این تصمیم با هدایت وزارت خارجه آمریکا بوده و “این واقعیت را به رسمیت شناخته که ایران نه فقط دولتی حامی تروریسم است بلکه سپاه پاسدران فعالانه در تامین بودجه آن نقش دارد و از تروریسم به‌عنوان ابزاری دولتی استفاده می‌کند”.

در این بیانیه، رئیس جمهوری آمریکا سپاه پاسداران را “ابزار اصلی دولت ایران برای هدایت و به‌کارگیری فعالیت‌های تروریستی خود در دنیا” دانست.

این اولین بار است که آمریکا یک نیروی نظامی رسمی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که پنتاگون (فرماندهی وزارت دفاع) و سیا (سازمان اطلاعات مرکزی) مخالف این تصمیم دولت آمریکا بودند و در خصوص عملیات نیروهای ایرانی علیه آمریکا هشدار داده بودند.

موافقان این تصمیم در دولت آمریکا بر این باورند که به سبب دخالت گسترده سپاه در اقتصاد ایران، این تصمیم، تجارت اروپا با ایران را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به فاصله کوتاهی پس از آنکه آمریکا سپاه را در فهرست تروریستی قرار داد، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز دولت ایالات متحده را”حامی تروریسم” ونیروهایش درغرب آسیا را “گروه تروریستی” معرفی کرد.

وزیر خارجه آمریکا: خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است

بلافاصله پس از انتشار این بیانیه، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری حاضر شد و گفت “نفرات سپاه انقلابی نیستند، دزد هستند. مسئولان فاسدی هستند که از قدرتشان سوءاستفاده کردند”.

او گفت “خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است”.

به گفته وزیر خارجه آمریکا “سپاه و دولت ایران اقدامات تروریستی در دنیا انجام می‌دهند” و اضافه کرد “قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با روش‌های خشن می‌خواهد انقلاب ایران را صادر کند”.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

کانون فیلمسازان مستقل حکم محمد رسول‌اف را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که روز ۱۹ اردیبهشت در کانال تلگرام کانون فیلمسازان مستقل منتشر شد، آمده …