آمریکا مواضع نیروهای رژیم اسد را بمباران کرد

العربیه:گزارش‌ها از منابع مختلف می‌گوید که نیروهای آمریکایی شامگاه یکشنبه 2 دسامبر، مواضع نیروهای دولتی سوریه و متحدانشان را در شرق این کشور بمباران کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که یکشنبه چندین انفجار بادیه شرق سوریه را لرزاند که مشخصا بمباران یک کاروان متعلق به نیروهای دولتی سوریه با بیش از 15 راکت بود. این کاروان در منطقه الهبله در شرق العلیانیه در حال حرکت بود.

این منطقه در شمال غرب پایگاه نظامی التنف واقع است که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند. تا کنون ایالات متحده در این باره اظهار نظر نکرده است.بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه، تا کنون گزارشی از تلفات انسانی در نتیجه این حمله منتشر نشده است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) هم گزارش داده است که ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا، برخی مواضع ارتش سوریه را در حومه شرقی استان حمص بمباران کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «نیروهای ائتلاف ساعت هشت شب، با چندین راکت، شماری از مواضع ارتش سوریه را در کوه الغراب واقع در جنوب غرب شهر السخنه در حومه شرقی دمشق بمباران کرد».

این حمله سه روز پس از آن صورت می‌گیود که اسرائیل، مناطقی در حومه استان‌های دمشق و قنیطره را بمباران کرد. در این حمله، انبارها و پایگاه‌های اسلحه وابسته به سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان بمباران شد.

اینرا هم بخوانید

گلایه های فرشاد مومنی اقتصادد دان حکومتی:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید”!

فرشاد مومنی، اقتصاددان حکومتی گفته است:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید. …