آمریکا هشت شرکت دیگر رژیم در صنایع فلزی را تحریم کرد

دویچه وله،وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه پنجم تیر (۲۵ ژوئن) اعلام کرد که تحریم‌های جدید در مورد هشت شرکت ایرانی که در عرصه تولید فولاد، آهن و آلومینیوم فعالیت دارند اعمال شده‌است.

براساس این گزارش فولاد مبارکه و شرکت‌های تجاری وابسته به آن؛ “تارا استیل” در دوسلدورف آلمان، سه شرکت در امارات متحده عربی و شرکت “متیل استیل” در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. 

استیون منوشن،‌وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:‌«رژیم ایران کماکان از سود حاصله از تولیدکنندگان فلزات و ماموران فروش خارجی آن برای تامین مالی رفتار بی‌ثبات‌کننده در سراسر جهان استفاده می‌کند».

فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا است و به گزارش منابع آمریکایی در تولید یک درصد تولید ناخالص ملی ایران سهم دارد. 
افزون بر فولاد مبارکه شرکت‌های تولید فلزات از جمله شرکت آلومینیوم جنوب، مجتمع فولاد جهان سیرجان، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و شرکت تامین مهندسی و صنعتی گلوبال با مسئولیت محدود هم تحریم شده‌اند.

سایت تاباک اسامی شرکتهای تحریک شده را اینگونه اعلام کرده است


اطلاعات شرکت‌های تحریم‌شده به شرح زیر است:
شرکت BETTER FUTURE GENERAL TRADING، مستقر در امارات متحده عربی (طبق مفاد فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱، به بهانه ارتباط با شرکت فولاد مبارکه سپاهان)
شرکت GLOBAL INDUSTRIAL AND ENGINEERING SUPPLY، مستقر در هنگ‌کنگ (به موجب قانون منع اشاعه تسلیحاتی و آزادی ایران)
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مستقر در ایران (طبق مفاد فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱)
شرکت فولاد متیل، مستقر در ایران، (طبق مفاد فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱، به بهانه ارتباط با شرکت فولاد مبارکه سپاهان)
شرکت PACIFIC STEEL FZE، مستقر در امارات متحده عربی (طبق مفاد فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱، به بهانه ارتباط با شرکت فولاد مبارکه سپاهان)
شرکت جهان فولاد سیرجان، مستقر در ایران (طبق مفاد فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱)
شرکت TARA STEEL TRADING GMBH، مستقر در آلمان (طبق مفاد فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱، به بهانه ارتباط با شرکت فولاد مبارکه سپاهان)
شرکت TUKA METAL TRADING DMCC، مستقر در امارات متحده عربی (طبق مفاد فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱، به بهانه ارتباط با شرکت فولاد مبارکه سپاهان)

*********************

بی بی سی:وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که هشت شرکت دیگر ایرانی را تحریم کرده است.

این شرکت‌ها در صنایع فلزی و فولاد فعالیت دارند و براساس اطلاعیه وزارت خزانه‌داری، با فولاد مبارکه در اصفهان مرتبط هستند.فولاد مبارکه در ماه ژانویه سال جاری و همزمان با تعدادی از مقامات ایرانی مرتبط با برنامه موشکی مشمول تحریم آمریکا شد.

در آن زمان استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: “ما بزرگترین تولیدکنندگان صنایع فلزی ایران را مشمول تحریم قرار می‌دهیم و بر بخش‌های جدید از اقتصاد ایران از جمله ساخت و ساز، صنعت و معدن تحریم اعمال می‌کنیم.”

وی افزود: ” این تحریم‌ها تا وقتی رژیم تامین بودجه تروریسم جهانی را متوقف نکند و متعهد نشود که هیچ‌وقت سلاح اتمی نداشته باشد ادامه می‌یابد.”بی بی سی

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …