آمریکا «پیشنهاد جایگزین عملیات زمینی به رفح» را ارائه کرده است

رادیوی دولتی اسرائيل گزارش داده است که فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در جریان گفتگوهای خود با فرمانده ارتش اسرائيل گفته است آمریکا با توجه به آمار بالای کشته‌شدگان غیرنظامیان فلسطینی در شمال و مرکز غزه تکرار چنین وضعیتی را در رفح «غیرقابل قبول» می‌داند.

بر اساس این گزارش ژنرال چارلز براون، فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در این دیدار برنامه جایگزین پیشنهادی واشنگتن را به جای عملیات زمینی در رفح ارائه کرده است که شامل تجهیز مرز غزه با مصر با تدابیر پیشرفته تکنولوژیک برای جلوگیری از قاچاق اسلحه می‌شود. در این طرح به اسرائیل پیشنهاد شده «رفح را منزوی کند و هوشمند و با تاسیس اتاق کنترل مشترک برای انجام حملاتی هوشمند و محدود هماهنگی کند.»

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائيل هفته پیش، همزمان با تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه به واشنگتن آمده بود بایدن در هفته‌های اخیر از عملکرد نتانیاهو انتقاد کرده و گفته است رویکرد نخست وزیر اسرائیل در جنگ غزه به اسرائیل آسیب رسانده است.

او گفته است حمله به رفح برای آمریکا قابل قبول نیست، با این حال تاکید کرده کشورش از اسرائیل همچنان حمایت و دفاع خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده که وزیر خارجه فرانسه در کنفرانسی خبری گفته است کشورش پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت خواهد داد که «راه‌حلی سیاسی» را برای جنگ ارا‌ئه می کند و متن آن شامل «تمامی معیارهای برای راه حل تاسیس دو کشور مستقل خواهد شد.»قرار است مذاکرات برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائيلی روز یکشنبه در مصر از سر گرفته شود.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

بازداشت مریم زلکی معلم بازنشسته و همسر ایشان،احمدنوچیان معلم بازنشسته و محمدزمان کامروا فعال کارگری

🔴#اهواز:مریم زلکی معلم بازنشسته و همسر ایشان #احمدنوچیان معلم بازنشسته و #محمدزمان_کامروا فعال کارگری بازنشسته …