آمریکا چهار فرد و شرکت دیگر را در ارتباط با روسیه تحت تحریم قرار داد

رادیوآمریکا:دولت ایالات متحده روز سه شنبه نام دو شهروند و یک شرکت روسیه را به همراه یک شرکت دیگر در اسلواکی را به دلیل کمک به یک شرکت روسی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو شرکت «ولا-مارین» در سن پترزبورگ و «لاکنو» در اسلواکی، به همراه دو نفر دیگر، به شرکت «دایو تکنو سرویس» برای دور زدن تحریم‌ها کمک کرده‌اند.

شرکت دایو تکنو سرویس پیشتر در ماه ژوئن به دلیل تهیه و فروش تجهیزات غواصی و عملیات زیر دریا برای آژانس‌های دولتی روسیه، از جمله آژانس اطلاعات موسوم به «اف اس بی»، از سوی آمریکا تحت تحریم قرار گرفت.

آژانس اطلاعات روسیه (اف اس بی) دسامبر ۲۰۱۶ و در دولت باراک اوباما، به دلیل دست داشتن در عملیات سایبری علیه مقام‌ها و نهادهای آمریکا با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر همان سال تحریم شد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، «مارینا ایگورِونا تسارِوا» و «آنتون آلکساندروویچ ناگیبین» دو شهروند دیگر روسیه هستند که نام آنها امروز، به دلیل کمک به شرکت دایو تکنو سرویس، به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.

جامعه اطلاعاتی و دولت ایالات متحده، فدراسیون روسیه را به دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری آبان ۱۳۹۵ متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را هم در همین ارتباط علیه مسکو و برخی مقام‌های دولتی روسیه اعمال کرده‌اند.

مقام‌های ارشد امنیتی آمریکا پیشتر در اول خرداد ماه درباره تهدید سایبری روسیه در انتخابات میاندوره‌ای کنگره هشدار داده و گفتند دولت ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین امنیت انتخابات در ایالت‌های مختلف اختصاص داده است.

شرکت آمریکایی مایکروسافت نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که تلاش سایبری روسیه برای هک سامانه‌های کامپیوتری گروه‌های سیاسی در ایالات متحده را، در ماه‌های منتهی به انتخابات میان دوره‌ای کنگره کشف کرده است.

روابط آمریکا و روسیه در چند سال گذشته به شدت رو به تیرگی گذاشته است و به باور کارشناسان به پائین ترین سطح خود پس از پایان جنگ سرد رسیده است.

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …