آمریکا یک شبکه حامی برنامه‌های پهپادی و نظامی ایران را تحریم کرد

آمریکا روز چهارشنبه ۳۰ فروردین یک شبکه بین‌المللی تهیه و ارسال تجهیزات ساخت پهپاد و تسلیحات نظامی به ایران را تحریم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، چهار فرد و شش شرکت از کشورهای مختلف به فهرست تحریم‌های ایالات متحده اضافه شدند.

در میان افراد تحریم شده، نام مهدی خوش‌قدم رئیس شرکت «پردازان سيستم نماد آرمان» ایران که در مالزی فعالیت می‌کند، دیده می‌شود. آمریکا پیشتر این شرکت را وارد فهرست سیاه خود کرده بود.

این شرکت در سایت رسمی‌اش، فعالیت خود را واردات قطعات و تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی، مکانیکی و ابزار دقیق اندازه‌گیری عنوان کرده است.

خزانه‌داری آمریکا می‌گوید آقای خوش‌قدم از شرکت‌های پوششی برای جستجوی خرید انواع قطعات الکترونیکی از شرکت‌های مستقر در چین استفاده کرده است.

به غیر از آقای خوش‌قدم، سه شهروند نیکاراگونه در آمریکای مرکزی نیز تحریم شده‌اند.گزارش خزانه‌داری آمریکا در ادامه به نام شرکت «آماج نیلگون بوشهر» ایران اشاره کرده که همراه با سه شرکت چینی، یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ و یک شرکت از مالزی به لیست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، می‌گوید: «شبکه تحریم شده امروز، کالا و فناوری لازم برای دولت ایران و صنایع دفاعی و برنامه پهپادی آن خریداری کرده است».

او در ادامه گفت آمریکا به اعمال تحریم‌ علیه تلاش‌ها برای تدارکات نظامی ایران که منجر به بروز ناامنی در منطقه و بی‌ثباتی در جهان می‌شود، ادامه خواهد داد.

پیشتر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با هماهنگی اداره تحقیقات فدرال، چهار نهاد و سه فرد را در ایران و ترکیه به‌دلیل مشارکت در تهیه تجهیزات پهپادی، از جمله ارسال موتورهای پهپادی ساخت شرکت‌های اروپایی به ایران، تحریم کرده بود. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …