دولت ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

رادیو فردا:دولت دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه در ارتباط با دخالت این کشور در انتخابات ایالات متحده وضع کرده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری فاکس‌نیوز، این مجازات‌ها شامل تحریم «آژانس تحقیقاتی اینترنت» می‌شود که از آن به عنوان یک شرکت ترول روسی یاد شده و گفته می‌شود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا، نوشته‌های نفاق‌انگیز سیاسی در شبکه‌های اجتماعی مورد رجوع آمریکایی‌ها منتشر کرده است.

یوگنی ویکتورویچ پریگوژین، حامی مالی «آژانس تحقیقات اینترنت» که روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دارد هم مشمول این تحریم‌ها قرار گرفته است.

نام پریگوژین که به عنوان «سرآشپز پوتین» شهرت یافته است پیش از این در گزارش‌های رابرت مالر مستشار ویژه‌ای که پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را بررسی می‌کند بازتاب یافته بود.

این گزارش می‌گوید که دولت دونالد ترامپ در مجموع پنج نهاد و نوزده شخص حقیقی را مشمول تحریم‌های خود قرار داده است از جمله روس‌هایی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وانمود می‌کردند آمریکایی هستند و بذر نفاق می‌پراکندند.

تحریم‌های جدید با توجه به اختیارات رئیس جمهور آمریکا و همچنین نظر قانونی که کنگره این کشور تابستان امسال تصویب کرد، وضع شده است، اگرچه مهلتی که کنگره به دولت دونالد ترامپ در این باره داده یک ماه و نیم قبل به پایان رسیده بود.

ترامپ اواسط تابستان این لایحه را امضا کرد اما همان زمان تاکید داشت که لایحه مصوب کنگره، اختیارات رئیس جمهور را کاهش می‌دهد و تلاش‌های دولت وی برای بهبود روابط با مسکو را خنثی خواهد کرد.

طبق این قانون، دولت آمریکا باید تا ماه اکتبر (مهر و آبان) فهرست نهادها و اشخاصی را که سزاوار تحریم هستند تهیه کند و در ژانویه (دی و بهمن) تحریم‌ها را اعمال کند. اما دولت ایالات متحده هیچ کدام این مهلت‌ها را نتوانست رعایت کند با این توضیح که وزارت خزانه‌داری هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات و انجام برخی امور لازم است.

این تاخیر باعث شده بود که برخی اعضای کنگره آمریکا ابراز نگرانی کنند که مبادا قانون مصوب آنها اجرا نشود، اما دولت دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه که تحریم‌های امروز پایان مجازات‌های روسیه نخواهد بود، بلکه ممکن است ادامه یابد تا زمانی که ولادیمیر پوتین سیاست‌ها و رفتار خود را تغییر دهد.

 

************

بی بی سی:آمریکا ۱۹ روسی را در ارتباط با حملات سایبری و انتخابات ۲۰۱۶ تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۹ شهروند روسیه را به اتهام حملات سایبری از جمله تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تحریم کرد.

در میان این افراد، سیزده روسی که پیش‌تر از سوی بازرس ویژه، رابرت مولر، نامشان در شکواییه رسمی تحقیقات ترامپ-روسیه آمده بود قرار دارند.

بازرس مولر این افراد را به تلاش سازمان یافته برای تاثیرگذاری بر افکار رای دهندگان آمریکایی متهم کرده بود.

استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا، روز پنجشنبه (پانزدهم مارس) همزمان با اعلام این تحریم های جدید این افراد به “تلاش برای تخریب و آسیب رساندن به تاسیسات زیربنایی حساس امریکا از طریق حملات سایبری” متهم کرد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال دو در محورهای ریلی رشت، قزوین، ابیک، زیاران، کوهین، کوهندژ

اعتراض کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال دو که در محور ریلی رشت، قزوین، …