آمریکا ۷ مقام بلاروس را تحریم می‌کند

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفته است، ایالات متحده در نظر دارد هفت مقام بلاروس را به دلیل نقش آنها در «تقلب انتخاباتی» و همچنین اعمال خشونت علیه معترضان تحریم کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفته است، در صورت دخالت روسیه در بلاروس٬ علیه این کشور نیز تحریم‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته بر آمادگی مسکو برای کمک امنیتی به حکومت بلاروس تأکید کرد و به اتحادیه اروپا و ایالات متحده هشدار داد تا از «دخالت» در اوضاع این کشور خودداری کنند.

کمیسیون انتخاباتی بلاروس مدعی است که لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا، برنده انتخابات است، اما سویتلانا تسیخانوسکایا، چهره اصلی مخالفان و رقیب انتخاباتی وی می‌گوید نتیجه انتخابات دستکاری شده و مردم را به ادامه اعتراضات فرا خوانده است. اتحادیه اروپا نیز می‌گوید در انتخابات تقلب شده است.

روز سه شنبه در ادامه سومین هفته پیاپی پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در ۹ اوت، معترضان به خیابان‌ها آمده و خواهان کناره‌گیری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس، شدند که ۲۶ سال است قدرت را در دست دارد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

ماجرای قرارداد داخلی ١٣میلیارد دلاری در بزرگ‌ترین میدان نفتی مشترک

 اکونگار، دولت ادعا کرده است قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور را با مجموعه‌های داخلی …