آژانس اتمی ادعای رژیم درباره «حل و فصل» برخی اختلافات را رد کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعای اخیر رسانه‌های حکومتی ایران اعلام کرد که موضوعات مورد اختلاف میان این آژانس و تهران «پیچیده» است و هنوز «ما به هیچ ایستگاه پایانی نرسیده‌ایم».

رافائل گروسی که روز سه‌شنبه، ۹ خرداد، برای شرکت در یک جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین به نیویورک رفته بود، در یک نشست خبری شرکت کرد و به سوال خبرنگار الجزیره درباره گزارش اخیر رسانه‌های ایران پاسخ داد.

بر اساس گزارشی که ساعاتی پیشتر رسانه‌های حکومتی به صورت همزمان با استناد به یک «منبع آگاه» منتشر کرده بودند، ایران «اجازه دسترسی» به یک محل اعلام نشده هسته‌ای خود معروف به سایت آباده را به آژانس داده است.

اما گروسی ضمن آن که این خبر را تایید نکرد بدون ورود به جزئیات بیشتر در واکنش به این گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران گفت که گزارش او در مورد وضعیت برنامه هسته‌ای در ایران قرار است به زودی منتشر شود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که کار روی تعدادی از مسائل مورد اختلاف با ایران همزمان در حال جریان است.او گفت: «در برخی موارد ما در حال پیشرفت هستیم و در برخی دیگر نه. بنابراین یک امر در حال انجام است.»

قرار است تازه‌ترین گزارش آژانس در نشست هفته آتی شورای حکام در دستور کار قرار بگیرد و همکاری‌های ایران و آژانس در موضوعات پادمانی یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی در این گزارش است.

در آخرین نشست شورای حکام که در ماه مارس سال جاری برگزار شد، جمهوری اسلامی به دلیل «توافقات ملموس» چند روز قبل آن، در سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، از قطعنامه جدید شورای امنیت در امان ماند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود!

وزارت بهداشت در هشداری به داروخانه‌ها اعلام کرد که سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به …