آکسیون علیه حضور وزیر دادگستری جمهوری اسلامی در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل . سازمان ملل باید از مردم ایران معذرت خواهی کند

 روزسه شنبه ۲۷ فوریه مخالفان جمهوری اسلامی در اعتراض به حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی در اجلاس سالانه حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در مقابل مقر سازمان ملل دست به تجمع اعتراضی زدند.

در حالیکه آوایی بی شرمانه درداخل سالن در تلاش و تقلا برای ماستمالی کردن جنایتات جمهوری اسلامی بود، در خارج سالن شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، آوایی جنایتکار باید دستگیر شود، توسط مخالفان جمهوری اسلامی طنین انداز بود. مخالفین جمهوری اسلامی در سخنرانی هایشان اجلاس حقوق بشر سازمان ملل و دولت سویس بعنوان میزبان این اجلاس را شدیدا محکوم کردند و سران دول اروپایی که حاضر به نشستن در این اجلاس و گوش دادن به سخنرانی یکی از جنایتکاران جمهوری اسلامی که از دهه شصت تاکنون در سازماندهی جنایات مختلف نقش داشته است، را شرم آور و دهن کجی آشکار علیه مردم ایران خواندند.

در این تجمع علاوه بر شعار دادن، برخی فعالین سیاسی دست به افشاگری علیه جمهوری اسلامی زدند. از جمله نسرین رمضانعلی که همراه با هیئتی از فعالین حزب در این تجمع اعتراضی حضور داشت، در سخنرانی پرشور خود اعلام کرد: که علیرضا آوایی به جرم جنایت علیه مردم باید محاکمه و دستگیر شود. اینجا جای جنایتکاران نیست. همزمان با ادامه اعتراض مخالفان در خارج سالن، در داخل سالن در جریان سخنرانی آوایی دیپلماتهای برخی از دولت های از جمله سوئد و آمریکا جلسه را ترک کردند. اعتراض مخالفان حکومت در مقابل مقر سازمان ملل در خبرگزاریهای رویترز، آسوشیتدپرس، فرانسه  و رسانه های محلی ژنو منعکس شد.

آوایی را آوردند و با توجیهات مسخره “حقوق بشری” علیرغم اینکه این جنایتکار در لیست تحریمهای اتحادیه اروپا می باشد، تریبون در اختیارش گذاشتند. تریبون دادن به یک جنایتکار و آدمکش حرفه ای اسلامی کنه و جوهر حقوق بشر سازمان ملل را جلوی چشم همه مردم قرار میدهد.  این یک افتضاح سیاسی برای این اجلاس ها است. مردم ایران مماشات با جمهوری اسلامی را که در حال مبارزه برای سرنگونی آن هستند، هرگز نخواهند بخشید. سازمان ملل و دولت سوئیس باید از مردم ایران معذرت خواهی کنند. این حداقل انتظار از مدافعان کذایی حقوق بشر است. مردم ایران این را فراموش نخواهند کرد.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ فوریه ۲۰۱۸

 

 

 

 

اینرا هم بخوانید

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و دو خبر دیگر

– بنا بر گزارشات دریافتی از روز گذشته ۲۶ اردیبهشت  کارگران  نیشکر هفت تپه در …