سازمان ملل: اخراج اجباری بیش از 10 هزار مهاجر افغانستانی از ایران در یک هفته

العربیه:سازمان ملل متحد اعلام کرد که طی دو ماه اول سال 2018 بیش از 18،500 تن در داخل افغانستان، بی‌جا شده‌اند.ز19 تا 25 ماه فوریه امسال بیش از 10 هزار تن از مهاجران افغانستان از ایران اخراج شده اند

بر اساس اعلامیه سازمان ملل متحد، تنها از تاریخ 19 تا تاریخ 25 ماه فوریه امسال بیش از 10 هزار تن از مهاجران افغانستان از سوی حکومت ایران، اخراج شده و 500 افغان دیگر به گونه‌ی داوطلبانه از این کشور به افغانستان بازگشته اند.

بر اساس این اعلامیه در مجموع این 18،500 تن به دلیل ناامنی، ادامه جنگ و رویدادهای طبیعی ناگزیر شده‌اند، از خانه‌ها و محل زندگی‌شان فرار کنند.

در هفته‌های گذشته برای بیشتر از 50 هزار تن بی‌جا شده در سراسر افغانستان، کمک‌های حقوق بشری صورت گرفته است.

ناامنی‌ها در برخی از ولایات افغانستان، همه روزه به شمار بی‌جا شده‌گان داخلی در این کشور می‌افزاید، از سوی دیگر، اخراج اجباری پناه‌جویان افغان از ایران و پاکستان، این مشکل را بیشتر ساخته است.

قابل یادآوری است که چندی قبل محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به دنبال حملات انتحاری و تهاجمی در کابل گفته بود که کشورهای ایران و پاکستان همواره از مهاجران افغانستان به عنوان ابزار فشار بر حکومت این کشور استفاده می‌کنند.وی گفت که پلان دارد در یک و نیم سال آینده زمینه بازگشت مهاجران افغانستان از پاکستان را به این کشور فراهم سازد.

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …