ابراز تردید آمریکا درباره خروج نیروهای روسیه از سوریه

رادیو فردا:به دنبال اظهارات رییس جمهوری روسیه درباره این که «بخش مهمی» از نیروهای این کشور از سوریه خارج می شوند، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون دوشنبه درباره جدیت مسکو در چنین اقدامی ابراز تردید کرده است.

ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه در لاذقیه سوریه با اشاره به «تحقق هدف مشترک مسکو و دمشق در نابود کردن گروه حکومت اسلامی (داعش) در سوریه» اعلام کرد که بخشی از نیروهای روسی پس از دو سال از سوریه خارج می‌شوند.

آدریان رانکین گالووی، یکی از سخنگویان پنتاگون گفته است، چنین اظهاراتی متناسب با واقعیت نیست.

این سخنگو اضافه کرده است: اظهارات روس‌ها درباره خروج نیروهایشان، اغلب مواقع با کاهش عملی این نیروها متناسب نیست، و (چنین اقدامی) اولویت های آمریکا در سوریه را تغییر نمی‌دهد.

در همین زمینه یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته است: احتمالا در پی دستور پوتین، روس ها تعدادی از جنگنده هایشان را خارج می کنند و سپس خواهان خروج نیروهای آمریکایی خواهند شد.

یک مقام آمریکا هفته گذشته گفته بود: نیروهای آمریکایی برای مبارزه با گروه حکومت اسلامی(داعش) تا آنجا که نیاز باشد در سوریه خواهد ماند و مطمئن شویم که پیکارجویان امکان بازگشت نخواهند داشت.

سخنگوی پنتاگون گفته است: ائتلاف به عملیات خود برای حمایت از نیروهای محلی در صحنه نبرد ادامه می دهد تا شکست نظامی داعش و با ثبات کردن منطقه کامل شود.

ولادیمیر پوتین پیشتر در اسفندماه سال ۱۳۹۴ از خروج نیروهای روسیه از سوریه خبر داده بود.

عملیات هوایی روسیه در سوریه در سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد که از آن به عنوان بزرگترین دخالت مسکو در امور خاورمیانه در چند دهه گذشته یاد می‌شود.

روسیه و ایران،‌ حامیان اصلی حکومت بشار اسد، به شمار می روند. حمایت مسکو و تهران، انتقاد شماری از کشورهای منطقه و جهان را به همراه داشته است. در این میان، ایران می گوید تنها مستشار به سوریه اعزام کرده است.

اینرا هم بخوانید

طرح «برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی»

وحید مجید رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی از اجرای طرح «برخورد با جرایم اخلاقی و …