اتحادیه اروپا اعدام نوید افکاری را محکوم کرد

اتحادیه اروپااعدام نوید افکاری را به شدت محکوم کرد. اتحادیه اروپا می‌گوید مسئله حقوق بشر در تعامل با ایران نقش محوری دارد.سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۴ شهریور (۱۴ سپتامبر) اجرای حکم اعدام نوید افکاری را به عنوان اقدامی “غیرانسانی” به شدت محکوم کرد.

تاکید اتحادیه اروپا بر پیگیری نقض حقوق بشر در ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۴ شهریور اعدام نوید افکاری را “به شدیدترین وجه” محکوم کرد و اعدام را یک مجازات “بی‌رحمانه و غیرانسانی” خواند.سخنگوی بورل می‌گوید اتحادیه اروپا با مجازات اعدام “در هر شرایطی” مخالف است و برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های جمهوری اسلامی در این زمینه تلاش می‌کند.

روز یک‌شنبه نیز یک سخنگوی اتحادیه اروپا اعدام نوید افکاری را به شدت محکوم کرده و گفته بود این اتحادیه مجازات اعدام را اقدامی “غیرانسانی” می‌داند که تاثیر بازدارنده ندارد و به گونه‌ای کاملا غیرقابل قبول نافی شخصیت و حرمت انسانی است.او افزود اتحادیه اروپا این اعدام و اعدام‌های دیگر را چه به صورت علنی و از جمله در سطح سازمان ملل و چه در گفت‌وگوهای دوجانبه با مسئولان ایرانی محکوم کرده و مسئله حقوق بشر در تعامل با ایران یک موضوع محوری خواهد بود.

ظاهرا واکنش انتقادی شدید کشورهای اروپایی به صدور بیانیه محدود نبوده و دست‌کم به “لغو موقت” سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی، محمد جواد ظریف منجر شده که قرار بود از ۲۶ شهریور در یک تور اروپایی به کشورهایی از جمله فرانسه، بریتانیا و آلمان سفر کند.از دویچه وله

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …