اجرای حکم حبس سپیده رشنو برای چند هفته «متوقف» شد

برادر سپیده رشنو خبر داد که اجرای حکم حبس خواهرش برای چند هفته «متوقف» شده است.

سامان رشنو روز شنبه ۲۸ بهمن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که با پیگیری وکیل پرونده خواهرش «در دیوان عالی، اعاده‌ دادرسی پرونده‌ دوم پذیرفته شد».

به گفته آقای رشنو، اجرای حکم خواهرش تا ۲۰ اسفند متوقف شده است.

او ابراز امیدواری کرد که دادگاه تجدیدنظر «رأی به تبرئه»‌ سپیده رشنو بدهد و حکم تعلیقی به اجرا درنیاید.

سپیده رشنو، نویسنده مخالف حجاب اجباری خبر داد که حکم سه سال و ۱۱ ماه حبس او اجرایی شده و باید طی روزهای آینده خود را به زندان معرفی کند.

این نویسنده و مترجم معترض به حجاب اجباری روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن در حساب کاربری خود در اینستاگرام و شبکه ایکس این خبر را اعلام کرد و افزود که «به محض رسیدن پرونده به اجرای احکام، ممنوع‌الخروج» شده است.

خانم رشنو تابستان ۱۴۰۱ پس از آن بازداشت شد که ویدئویی از اعتراض او به یک زن محجبه در اتوبوس در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای یافت. او پس از آزادی موقت با وجود فشارهای بسیار به اعتراض مدنی خود به حجاب اجباری ادامه داد.

به گفته این نویسنده، حکم سه سال و هفت ماه حبس او بابت پرونده اول مربوط به اعتراض در «اتوبوس»، حکم چهار ماه حبس او بابت پرونده دوم در ارتباط با «اعلام خبر تعلیق دانشگاه» و حکم یک و نیم میلیون تومان جزای نقدی مربوط به پرونده سوم یعنی «حضور با پوشش انتخابی در روز دادگاه پرونده دوم» اجرایی شده است.

او هم‌چنین نوشته که برای اجرای حکم سه سال و ۱۱ ماه حبس باید در چند روز آینده خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی کند.

سپیده رشنو با اشاره به ممنوع‌الخروج شدن خود پس از رسیدن پرونده به اجرای احکام افزود: «البته ممنوع‌الخروجی برای کسی که قصدی برای رفتن نداره.»

از سایت رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

گلایه های فرشاد مومنی اقتصادد دان حکومتی:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید”!

فرشاد مومنی، اقتصاددان حکومتی گفته است:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید. …