اجرای “طرح جمع آوری معتادان”!دستگیری 822 نفر. روزانه 500 نفر دستگیر میشوند

ایسنا:رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این مطلب که برای جذب و نگهداری معتادان متجاهر طرحی ویژه در حال انجام است، گفت: این طرح ویژه به مدت یک هفته اجرا می‌شود و ﺩﺭ ﺭﻭﺯ اﻭﻝ اجرای آن 822 نفر اﺯ ﻣﻌﺘﺎﺩاﻥ از سطح منطقه 12 شهری ﺟﺬﺏ و منتقل شده‌اند همچنین مقرر شده است روزانه حداقل 500 نفر از معتادان احتمالی درحاشیه بزرگراه‌ها و محدوده‌های پرتردد شهر تهران نیز جذب و ساماندهی شوند.

 با این حال اکنون در مرحله‌ای هستیم که تعداد معتادان در حال افزایش بوده و بنا بر تصمیم‌گیری صورت گرفته درصدد آن هستیم با طرحی که در حال اجراست، بتوان این وضعیت را بهبود بخشید. براساس برنامه پیش‌بینی شده، مقرر شده است که روزانه حداقل 500 نفر از معتادان احتمالی درحاشیه بزرگراه‌ها و محدوده‌های پرتردد شهر تهران نیز جذب و ساماندهی شوند.بر اساس حکم دستگاه قضایی، معتادان متجاهر سطح شهر تهران توسط پلیس و با همکاری شهرداری تهران، جذب و پس از غربال در مراکز مختص این افراد نگهداری می‌شوند.

معتادان حدود 2 تا 3 ماه برای درمان و بازپروری در این مراکز نگهداری می‌شوند و سپس با کمک سازمان‌های مردم نهاد 9 ماه تا 2 سال برای پاک شدن کامل در مراکز بهاران حضور خواهند داشت تا بتوانند با فراهم شدن شرایط برگشت به جامعه، مجددا به این دام نیفتند.

مراکز بهاران محل نگهداری از معتادان نیست بلکه محل کار آموزی به معتادان بهبود یافته و بازگرداندن آن‌ها به جامعه است. ﺷﻬﺮﺩاﺭی ﺑﺮای ساماندهی 2000 هزار ﻣﻌﺘﺎﺩ ﺯﻳﺮﺳﺎﺧﺖ ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮﺩﻩ است که این مقدار ظرفیت، پاسخگوی این میزان معتاد در سطح شهر تهران نیست.

 

 

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …