احتمال باز گزداندن افشین سهراب‌زاد امشب به ایران

همسر افشین سهراب‌زاده، پناهجوی ایرانی در ترکیه که از چند روز پیش بازداشت شده می‌گوید قرار است امشب افشین را به ایران بازگردانند.

فرشته تاج‌میری در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت به افشین گفته‌اند امشب ساعت ۱ به وقت ترکیه او را به کمپ مولا در ازمیر منتقل می‌کنند. خانم تاج‌میری می‌گوید این کمپ در بدروم است و فقط برای اینکه افشین در برابر انتقال مقاومت نکند به او این را گفته‌اند تا بتوانند به راحتی او را به مرز ایران منتقل کنند

ساعتی قبل از این گفتگو خانم تاج‌میری در یک ویدیو به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود پلیس مهاجرت ترکیه تایید کرده که حکم دیپورت آقای سهراب‌زاده باید اجرا شود.

افشین سهراب‌زاده هفته پیش وقتی برای دریافت مجوز خروج از شهر به اداره مهاجرت شهر اسکی‌شهیر مراجعه کرده بود، به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی ترکیه” بازداشت و به کمپ کایسری منتقل شد.

افشین سهراب‌زاده یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سال ۸۸ است که به ۲۵ سال حبس و تبعید به میناب محکوم شده بود. او بعد از ۷ سال حبس، زمانی که به دلیل خونریزی معده به بیمارستان منتقل شده بود توانست خودش را به کشور ترکیه برساند و درخواست پناهندگی او مورد قبول سازمان ملل قرار گرفت.

عکس ویدیوی اول: مصاحبه با سازمان حقوق بشر ایران

https://www.instagram.com/p/CNkoEZDpUuL/

اینرا هم بخوانید

تجمع اعتراضی علیه طالبان به دومین ولسوالی بدخشان کشیده شد

بر اساس گزارش‌ها از ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان، تجمع اعتراضی در ولسوالی درایم …