سفر ترامپ به هند، احداث دیوار مقابل خانه زاغه‌نشینان

دولت هند در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور، یک دیوار نیم کیلومتری در مقابل خانه زاغه‌نشینان کشید.

قرار است ماشین حامل ترامپ از خیابانی بگذرد که ۲۰۰۰ زاغه‌نشین کنار آن زندگی می‌کنند و دولت هند برای دیده نشدن آنها، یک دیوار احداث کرده که روی آن عکس‌هایی از ترامپ و نارندرا مودی نخست وزیر هند کشیده شده است.

ترامپ در دیدار از هند به شهر احمدآباد در ایالت گُجَرات سفر خواهد کرد، جایی که از یک استادیوم بازی کریکت دیدار می‌کند و در مسیر خود از کنار خانه زاغه‌نشینان خواهد گذشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام محلی گفته است این دیوار برای پنهان کردن وضعیت زاغه‌نشینان نیست و تنها برای تامین امنیت کشیده شده است، اما منتقدان می‌گویند چرا دولت پول احداث دیوار را برای بهتر کردن وضعیت زندگی زاغه‌نشینان صرف نمی‌کند.

همچنین از آقای مودی انتقاد شده است که برای ۱۲ سال در همین ایالت گُجَرات مقامی عالی‎‌رتبه بوده و در فقر مردم مقصر است.گفته می‌شود دولت در مسیر حرکت ترامپ، به ۴۵ خانوار دیگری که در زاغه‌ها زندگی می‌کنند گفته است آنجا را ترک کنند.ترامپ دوشنبه هفته آینده برای سفری دو روزه وارد هند می‌شود.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …