احضار تعدادی در تهران به اتهام «کشف حجاب»

رادیو فردا:پلیس تهران تعداد چشمگیری از شهروندان را یک‌روزه به‌خاطر «کشف حجاب» احضار کرد.

شمار چشمگیری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیتر و اینستاگرام، روز یکشنبه ۲۳ شهریور، از احضار خود به «پلیس امنیت اخلاقی» با ارسال پیامک معروف به «کشف حجاب در خودرو» خبر دادند.در این میان، برخی کاربران ارسال این پیامک‌ها درست یک روز پس از اعدام نوید افکاری را که فضای اجتماعی ایران را تحت تأثیر قرار داد، «تلاش حکومت برای سلب توجه از موضوع اعدام» قلمداد کرده‌اند.

در میان دریافت‌کنندگان این پیامک، پست اینستاگرامی یک خواننده و توئیت یک روحانی در این باره با واکنش بسیار زیادی در این شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و در برخی رسانه‌های خبری نیز بازتاب یافت.

مرتضی روحانی، مدیر مجله و انتشارات «ترجمان»، نزدیک به دفتر رهبری، با انتشار تصویری از پیامک دریافتی به‌کنایه نوشت که شاید دلیل آن برداشتن عمامه‌اش بوده است، ضمن آن‌که در زمان اعلام‌شده توسط پلیس در آن مکان نبوده است.

امید نعمتی، خواننده، نیز که از دریافت‌کنندگان پیام احضار به پلیس امنیت اخلاقی است، در اینستاگرام خود نوشت: «آدم قرنطینه تو خونه هم نشسته باشه، باز یک داستانی باید درست بشه. الآن باید توی این کرونا و وضعیت مردم رو الکی بکشونین کلانتری؟مقامات انتظامی هنوز واکنشی به این خبرها نشان نداده‌اند و دریافت‌کنندگان چنین پیامک‌هایی مجبورند برای «تشکیل پرونده و تعهد دادن» به مرکز پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنند.

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …