احکام سنگین زندان برای تروریستهای حکومت اسلامی

یک نفر این روزها زیر پست مربوط به حزب کمونیست کارگری نوشته بود این آیه بایکوت رژیم اسلامی از کی نازل شده است دیگر؟! جوابش اینست که این آیه نیست دوست عزیز. این یک حقیقت درخشان در فضای سیاسی امروز دنیاست که ما از سالها پیش روی آن کوبیده ایم، و بعد از شلیک عمدی موشک به هواپیمای مسافربری و اعدام نوید افکاری یک کشتی گیر معترض و نمونه هایی مشابه اینها که از حد تصور و باور انسانی فراتر میرود، میخواهیم روی دولتها فشار بیاوریم که این دیو کثیف ضد بشری را ایزوله کنند. آنچه امروز داریم می بینیم به نحوی میشود گفت طلایه های همین سیاست است. در همین اول مه جهت اطلاع این دوستمان چندین اتحادیه کارگری بر اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار و بایکوت جهانی آن تاکید کردند. آن اتحادیه ها هم این “آیه” را که شما معلوم است که ازش خوشتان نمی آید از حزب کمونیست کارگری یاد گرفته بودند.
باری قصدم از این مقدمه این بود که اشاره کنم که همین امروز ۶ ماه مه در دانمارک یک تروریست جمهوری اسلامی بنام محمد داود زاده لولویی به هفت سال زندان محکوم شد. هفت سال زندان یک حکم بسیار سنگین در سیستم دادگستری دانمارک است که شاید سالهاست که به کسی داده نشده است. دیروزهم در بلژیک اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی به ۲۰ سال زندان محکوم شد و دادگاه تاکید کرد که این شخص نباید با هیچ گروگان و زندانی ای معاوضه شود. این هم به نحوی جزو حکمش بود. یعنی دولت اجازه ندارد او را معاوضه کند. این دادگاهها و این نوع احکام علیه تروریستهای حکومت کثیف اسلامی اگر بی سابقه نباشد کم سابقه است.
جمهوری اسلامی یک حکومت ترور و تروریست پرور است که با گروگان گیری شهروندان بیگناه زورگویی و قلدری میکند، با تروریسم علیه مخالفین میخواهد فضای رعب ایجاد کند، مدام حقوق بدیهی و ابتدایی انسانی را زیر پا میگذارد، و پرونده قطوری از سیاستها و اقداماتی دارد که در دنیا بی سابقه و باور نکردنی است. سالها پیش یعنی همان زمانهایی که این حکومت در ایران سرکار آمد حکومت آپارتاید نژادی آفریقای جنوبی در دنیا بایکوت شد و در ادامه از هم پاشید. کارنامه جمهوری اسلامی از آپارتاید آفریقای جنوبی خیلی جنایتکارانه تر و ضد بشری تر و ضد تمدن تر است. خیلی از دولتها و نهادهای بین المللی از این حکومت عصبانی هستند اما نمیخواهند با آن درگیر شوند. از عواقبش میترسند. از تروریسمش واهمه دارند، نمیخواهند برای خودشان درد سر درست کنند و در نتیجه از کنار همه گردن کشیهای این موجود خبیث میگذرند و بر همه جنایتهایش چشم می بندند. خیلی از دولتها هم برایشان مهم نیست که جمهوری اسلامی چه سیاستهای ضد انسانی و ضد کارگری و ضد حقوق انسانی و غیره ای را در پیش میگیرد. دیپلماسی و اقتصاد و مصالح سرمایه داران برایشان در اولویت است.
ما توهمی نسبت به دولتها و نهادهای بورژوایی نداریم. میدانیم و تردیدی نداریم و بارها گفته ایم که همه این دولتها، دولتهای طبقه سرمایه دار هستند . خیلی از آنها را باید دولتهای ارتجاعی و راست نامید. اما ما به مردم دنیا اعتماد داریم. سعی میکنیم گفتمانهای بین المللی را به زیان این دیو خبیث اسلامی در ایران تغییر دهیم. سعی میکنیم کاری کنیم که فضای ترس از تروریسم جمهوری اسلامی تضعیف شود و مردم دولتهایشان را برای اقدام علیه حکومت اسلامی زیر فشار قرار دهند. تلاش میکنیم به مردم نشان دهیم که ترس و عقب نشینی در برابر جمهوری اسلامی باعث تخفیف تروریسم این حکومت نمیشود برعکس آنرا تشدید میکند. برای مقابله با توحش و تروریسم این حکومت باید محکم توی دهن این حکومت زد. راه دیگری وجود ندارد.
هرچه دنیای امروز دنیای تبعیضات و استثمار و ستمگری باشد که هست، اما وجود دولت و حکومتی مثل جمهوری اسلامی که در روز روشن به اعتراف تلویحی دست اندرکارانش یک هواپیمای مسافربری را سرنگون میکند و ۱۷۶ انسان بیگناه را به قتل میرساند، پذیرفتنی نیست. همین یک قلم جنایت کافی است که دنیا اعلام کند که چنین حکومتی نباید در مجامع بین المللی جایی داشته باشد. از جنایات دیگرش فعلا چیزی نمیگوییم. چنین حکومتی نباید بسادگی در سطح بین المللی پذیرفته شود. دولتهایی که با این حکومت مماشات و مراوده و دوستی دارند باید زیر فشار مردم کشور خود قرار بگیرند و بدانند که دوستی با آپارتاید اسلامی و قاتل مردم هزینه دارد. این گفتمان را میشود جهانی کرد و بدرجه ای انجام شده است و این کار ها را میشود کرد و تلاش ما اینست. محکومیت دو تن از تروریستهای جمهوری اسلامی در طی دو روز متوالی یک اتفاق میمون و مهم است که باید کاری کنیم که گسترش یابد. و هرجا این مزدوران و ایادی حکومت جنب و جوشی از خود نشان میدهند و میخواهند ترور و تروریسم را دامن بزنند، نهادهای قانونی و حقوقی کشورها علیه شان وارد عمل شوند و با قاطعیت مقابل آنها بایستند. در یک کلام جمهوری اسلامی باید در سطح دنیا بایکوت شود. نابود باد حکومت اسلامی.

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …