اخبارسی و یکمین روز تهاجم روسیه به اوکراین

*یورونیوز،شهردار ماریوپل مسکو را به «تبعید اجباری» هزاران اوکراینی به روسیه متهم کرد.اوضاع در شهر ماریوپل زیر بمباران سنگنین ارتش روسیه قرار داشته همچنان نگران کننده است.مسئولان این شهر به تازگی از تبعید انبوه هزاران نفر از ساکنان به روسیه خبر داده‌اند.

*عقب نشینی نیروهای روسیه در شمال شرقی اوکراین.نیروهای ارتش روسیه در شمال شرقی اوکراین پس از تحمل خسارات فراوان مجبور به عقب‌نشینی شدند. ستاد فرماندهی ارتش اوکراین این خبر را سحرگاه جمعه ۲۵ مارس اعلام کرد. عقب‌نشینی بخشی از نیروهای روسیه به داخل خاک این کشور از سوی اوکراین رصد شده است.

*دویچه وله،آلمان تنها در دو هفته تسلیحات به ارزش تقریبا ۳۸ میلیون یورو به اوکراین فرستاده است. وزارت اقتصاد آلمان قبلا نیز ارسال ۱۴ خودروی زرهی  و ۴۰۰ قبضه سلاح ضد تانک به اوکراین را تائید کرده بود.  

*مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آتش‌بس فوری، دسترسی جنگ‌زدگان به کمک‌های بشردوستانه و حمایت از غیرنظامیان در اوکراین شد. 

*”راه ورود اقلام درمانی به ماریوپول و میکولایف بسته است”.سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هنوز نتوانسته اقلام درمانی و پزشکی را که به شدت در ماریوپول و میکولایف مورد نیاز است به این دو شهر برساند.ماریوپول و میکولایف هفته‌هاست که بدون دسترسی به جریان آب و برق، و با کمبود غذا و دارو در محاصره نیروهای روسیه هستند.بی بی سی

*جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری گفت که آمریکا مصمم است به تلاش های خود با متحدانش در اوکراین ادامه دهد.

بایدن گفت که آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ۴۰۰ فرد و نهاد روسی از جمله ۳۰۰ نماینده پارلمان روسیه، دوما و همچنین الیگارش‌ها و شرکت‌هایی که به ماشین جنگی روسیه کمک می کنند، به اجرا در می آورد.

او گفت که پوتین در تصمیم خود برای حمله به اوکراین به شدت اشتباه محاسباتی کرده است.رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: “پوتین روی تجزیه ناتو حساب می کرد. از صحبت های من با او مشخص بود که فکر نمی کرد که بتوان این انسجام را حفظ کرد.” بایدن افزود: “پوتین دقیقا بر عکس آن چیزی بدست آورده که فکر می کرد با حمله به اوکراین به دست می آورد.”به گفته او “ناتو هرگز تا به این اندازه متحد نبوده است.”

اخبار روز قبل از اینجا

http://rowzane.com/news/article=248984

اینرا هم بخوانید

 نیمی از متقاضیان طرح” مسکن ملی” از خانه دار شدن منصرف شدند!

دنیای اقتصاد، روند ثبت‌‌‌نام خانوارهای فاقد مسکن برای مسکن دولتی، آمار جدیدی از «خانه‌‌‌ندارها» را …