اخبار مرتبط با ویروس کرونا،تایید ابتلای ۹۵ نفر و فوت ۱۵ نفر

*شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در بحرین؛ ‘همه از ایران آمده‌اند’

وزارت بهداشت بحرین از شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت همه این افراد از ایران به بحرین سفر کرده‌اند. به گفته وزارت بهداشت بحرین مبتلایان جدید شهروندان بحرین و عربستان هستند که از طریق دوبی و شارجه وارد فرودگاه بین‌المللی بحرین شده‌اند.

تعداد کل موارد تایید شده ابتلا به کرونا در بحرین به ۱۷ نفر رسیده که به گفته مقام‌های بحرینی همه آنها از ایران به بحرین سفر کرده‌اند. بحرین امروز سفر شهروندان خود به ایران را ممنوع کرد.

*آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۹۸ تن و جان باختگان به ۱۵ تن رسید/ کشف ۳۴ مورد جدید و تایید رسیدن بیماری به ۴ استان دیگر.پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۹۸ تن افزایش یافت و شمار استان‌هایی که موارد قطعی ابتلا به ویروس در آن‌ها شناسایی شده به ۱۱ استان افزایش یافت. عصر ایران

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره گفت: با بررسی‌های انجام شده از بین افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۳۴ مورد جدید از ظهر روز گذشته تا امروز قطعی شده است.
وی افزود: از این ۳۴ نفر، ۱۶ نفر در استان قم، ۹ نفر استان تهران، یک نفر استان فارس، ۲ نفر استان مازندران، ۲ نفر استان گیلان، یک نفر نیشابور [استان خراسان رضوی]، دو نفر استان البرز و یک نفر جزیره قشم [استان هرمزگان]هستند. بر این اساس آمار مبتلایان قطعی به کووید-۱۹ از ابتدا تا به امروز ۹۸ تن است.

*خبرگزاری بلومبرگ هم گزارش داد که هواپیمایی امارات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پروازهای خود به ایران را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

دولت امارات روز شنبه ۴ اسفند اعلام کرده بود که دو مسافر که از ایران بازگشته‌اند، به کرونا مبتلا هستند. یکی از این مسافران ایرانی بوده است.

*هفت مورد دیگر ابتلا به کرونا در عراق و کویت؛ عراق سفر به ایران را ممنوع کرد. سفارت ایران در بغداد اعلام کرد که سفر اتباع عراقی به ایران تا ۱۶ اسفند ممنوع شده است.

خبرگزاری الاخباریه عراق نیز در گزارشی نوشت که ۱۷ مورد دیگر از ابتلا به کرونا در عراق شناسایی شده است.

*وزارت بهداشت عراق تاکنون علاوه بر یک طلبه ایرانی، ابتلای ۴ نفر از اعضای یک خانواده در استان کرکوک را تایید کرده و درباره بقیه افراد اظهارنظری نکرده است.بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت عراق ۴ نفر از اعضای این خانواده به تازگی از ایران بازگشته بودند.

* آمار رسمی ویروس کرونا در ایران؛ تایید ابتلای ۹۵ نفر و فوت ۱۵ نفر . کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت، شمار قربانیان کرونا در ایران تا ظهر روز سه‌شنبه، ششم اسفند، را ۱۵ نفر اعلام کرد. شمار مبتلایان قطعی به کرونا در کل کشور نیز ۹۵ نفر اعلام شد

*ثبت آزمایش مثبت کرونا در ساوه و خوابگاه‌ دانشجویی . امروز سه‌شنبه، ٦ اسفند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ساوه اعلام کرد که نتیجه نهایی آزمایش کروناویروس روی دو بیماری تازه فوت شده در این شهر مثبت بوده است. به این ترتیب، شمار قربانیان این ویروس در ایران به چهارده نفر رسیده که پس از چین، بالاترین تعداد در جهان است.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …