اخباری از اعتراضات گسترده کارگری

  • روز ۲۲ خرداد جمعی از جوانان بیکار روستای امیرالمومنین در منطقه امیدیه در خوزستان در اعتراض به بیکاری و عملکرد اداره کار و شرکت پتروسازه و بازداشت جوانان معترض بیکار روستا با حکم دادستانی، مقابل دادگستری امیدیه تجمع کرده و خواستار پایان دادن به پرونده سازی های امنیتی و اشتغال در پتروسازه شدند. یک تلاش حکومتی ها همواره این بوده که تحت عنوان استخدام بومی و غیر بومی بین کارگران جویای کار تفرقه ایجاد کنند. اما کارگران میدانند که عامل اصلی بیکاری و فقر و فلاکت، حکومت اسلامی و سیستم حاکم است.
  • روز یکشنبه ۲۲ خرداد کارگران شرکت‌های پیمانکاری آجین، نوآوران، اولنگ و تأمین نیرو، از زیر مجموعه های شرکت مس سونگون در آذربایجان شرقی، در اعتراض به عدم تحقق خواست‌هایشان دست به اعتصاب زدند. اعتراض کارگران معدن مس سونگون به سطح نازل حقوقها، قراردادهای موقت و پیمانی و نداشتن امنیت شغلی است. آنها خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش فوری دستمزدها و کوتاه شدن دست پیمانکاران و نیز دائمی شدن قراردادهایشان هستند.
  • روز ۲۲ خرداد رانندگان کامیون در استان زنجان در اعتراض به کاهش سهمیه گازوئیل و گرانی ها و وضع بدمعیشتی خود دست به اعتصاب زدند.
  • صبح روز شنبه ۲۱ خرداد، بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران کارخانه‌ی داروگر تهران و بیش از ۳۰۰ نفر از کارگران شرکت تولیدی تولی پرس قزوین که هردو از زیرمجموعه‌های هلدینگ داروگر محسوب می‌شوند، در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه مزد خود خود در محوطه‌ی این دو کارخانه تجمع کردند. در تجمع کارخانه‌ی تولی پرس قزوین نیروهای پلیس نیز در محوطه‌ی کارخانه حضور پیدا کردند. به گفته کارگران روند تولید در این دو کارخانه‌ی از ابتدای سال جاری از سوی کارفرما متوقف شده و آنان نگران تعطیلی این کارخانه‌ها هستند.
  • روز۲۱ خرداد سجاد شکری فعال کارگری مقابل در منزلش بازداشت شده است. از دلایل و نهاد بازداشت‌کننده‌ی او خبری در دسترس نیست. سجاد پیشتر در مرداد سال ۹۹ بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شد و محکومیت ۴ ساله گرفت . وی در آذرماه سال گذشته به صورت مشروط از زندان آزاد شده بود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …