تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش و دو خبر دیگر

اطلاعیه خبری:تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش و دو خبر دیگر.

فردا تجمعات سراسری بازنشستگان برگزار میشود

– روز ۲۱ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز، کرج، ایلام، همدان و شوش و هفت‌تپه برای پیگیری مطالباتشان با خواست لغو مصوبه دولت مبنی بر افزایش تحقیرآمیز ده درصدی مستمری هایشان مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند. در اهواز بازنشستگان در شعارهایشان بر افزایش مستمری هایشان و برکناری وزیر کارتاکید داشتند. بازنشستگان شوش و هفت تپه شعار میدادند: وعده وعید چه خوب بود، ولی همش دروغ بود، و “دولت شش کلاسه، همین روزها خلاصه”.

در کرج نیز با زنشستگان با شعارهای نه غزه نه لبنان، ستم دیده همینجاست، توپ تانک فشفشه وزیر باید گم بشه فریاد اعتراضشان را بلند کردند. در ایلام بازنشستگان به نشانه اعتراض به فقر و سونامی گرانی و حقوقهای نازل  سر سفره خالی  نشسته و شعار میدادند:تا حق خود نگیریم هر روز همین بساط است!

در همدان بازنشستگان مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند و شعار وزیر بی لیاقت ، خجالت، خجالت سر دادند.

 بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به این موضوع از ۱۶ خرداد تا کنون در شهرهای مختلف دست به تجمعات بزرگی زده و صدای اعتراضشان را بلند کرده ند. فردا یکشنبه آنها برای ساعت ده و نیم صبح فراخوان به تجمعات سراسری بزرگ داده اند. یک تاکید بازنشستگان در تجمعاتشان شرکت با خانواده ها و پیگیری قاطع مطالباتشان بوده است. درمان رایگان، افزایش حقوقها به بالای خط فقر و برچیده شدن حقوقهای نجومی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و داشتن حق تشکل و اعتراض و به چالش کشیدن بساط دزدسالار از جمله موضوعات اعتراضی بازنشستگان و خواستها و مطالبات اعلام شده شان است.  از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

– روز جمعه بیستم خرداد  تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و فعالان کارگری و اجتماعی با خانواده های رضا شهابی و حسن سعیدی  که هم اکنون در زندان بسر میبرند.دیدار کردند. دراین دیدار منیره عبدی همسر اسماعیل عبدی معلم زندانی و ژاله روح زاد همسر اسماعیل گرامی از کارگران بازنشسته زندانی نیز حضور داشتند. رضا شهابی وحسن سعیدی به ترتیب در تاریخ ۲۲ و ۲۸ اردیبهشت با هجوم ماموران اطلاعات به منازلشان دستگیر شدند و همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری میشوند.  دیدار از خانواده های زندانیان سیاسی یک اقدام مهم و یک بخش مهم از فعالیت جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

– روز پنجشنبه ۱۹ خرداد کشاورزان اصفهان در اعتراض به بستن آب زاینده رود و بی آبی و خطر از بین رفتن کشت خود بار دیگر به خیابان آمدند. در این روز کشاورزان زرین شهر با راهپیمایی بطرف فرمانداری رفته و در آنجا تجمع کردند. خبرها از شروع دور جدید اعتراضات در میان کشاورزان گزارش میدهد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …