اخبار اعتصابات و اعتراضات رانندگان کامیون

اعتصاب متحد و سراسری رانندگان کامیون در روز جمعه ششم مهرماه دامنه اش به ٢٣۶ شهر در ٣١ استان رسید. این اعتصاب قدرتمند به جلو میرود و موجی از همبستگی با رانندگان اعتصابی شکل گرفته است. در این اعتصاب رانندگان با برپایی  تجمع، با روشن کردن چراغ ها و بوق زدن و رژه رفتن در جاده، با مقابله کردن با تریلی هایی که به کمک اسکورت بار میبرند و هو کردن آنها و با نصب بنرهای مختلفی که فراخوان به حمایت بخش های دیگر مردم و اتحاد و همبستگی علیه گرانی هاست، صحنه های قدرتمندی از اعتراض خلق کرده اند که شورانگیز است.

 برخی گزارشات امروز در این باره

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=P66Vg1E02hM

*******

ایرنا:سرهنگ ابراهیم قربانزاده جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفته است: در پی گزارش چند فقره مزاحمت، سنگپرانی و ایجاد خسارت به خودروهای عبوری در جاده کاشمر – نیشابور گروههای عملیات ویژه پلیس وارد عمل شدند.

در مرحله نخست این عملیات هفت تن از عاملان مزاحمت دستگیر و یک دستگاه خودرو پراید متهمان توقیف شد. در مرحله دوم نیز گروههای گشت و کنترل نامحسوس پلیس به یک دستگاه خودرو سواری پژو در جاده سبزوار- نیشابور مشکوک شدند.

پنج سرنشین این خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس قصد فرار داشتند اما با شلیک هوایی متوقف و بازداشت شدند. همچنین دو نفر موتورسوار متهم به همدستی با سرنشینان این خودرو توسط پلیس دستگیر شده اند.وی افزود: تحقیق از این متهمان با دستور صریح مقام قضایی ادامه دارد.

******************

دادستان زرند: ۷ نفر از رانندگان کامیون اعتصاب کننده بازداشت شدند

میزان:مهدی قویدل، دادستان  شهرستان زرند گفته است که ۷ نفر از رانندگان کامیون معترض به اتهام اخلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بازداشت شده اند.وی گفته”شعبه ویژه‌ای به ریاست قاضی احمدی (دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند) برای رسیدگی به تخلفات این دسته از افراد در نظر گرفته شده است، که به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت به این پرونده‌های رسیدگی خواهد شد.”

 

اینرا هم بخوانید

عفو بین‌الملل نسبت به اعدام ۸ تن از معترضان هشدار داد

عفو بین‌الملل اعلام کرد جان هشت تن در ایران که در ارتباط با اعتراضات پس …