اخبار نفت، شماره ۶۴:تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث در مناطق نفت خیز اهواز

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت‌(ارکان ثالث) امروز دوشنبه ۲۵ دی کارگران ارکان ثالث در مناطق نفت خیز جنوب در شهر اهواز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و برای خواست فوری بازنگری، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل که بهبودی در سطح دستمزدهایشان ایجاد میکند دست به تجمع زدند. این چندمین حرکت اعتراضی این کارگران در این رابطه است. خواست کارگران بهره مندی از مزایای برابر با سایر ارکان نفت، تخصیص و بهره مندی از بن کارت و نفت کارت و همچنین پاداش های مصوب وزارت نفت است که در بخشنامه ها کارگران ارکان ثالث نفت را شامل نگردیده است.

کارگران ارکان ثالث مناطق نفت‌خیز، در همبستگی با کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام نموده اند در صورت ادامه تبعیضات و عدم پاسخگویی مسؤلین در برابر خواسته هایشان، بر تعداد ساعات و روزهای تجمعات اعتراضی در هفته خواهند افزود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت ضمن گزارش این خبر و اعلام حمایت کاملش از اعتراضات همکاران خود بر پیوستن تمام کارگران ارکان ثالث در حوزه های مختلف نفتی به اعتراضات هفتگی و بر حق این کارگران در منطقه نفت خیز جنوب تاکید کرده است.  اعتراضات کارگران ارکان ثالث گسترده تر شده است و  افزایش حقوقها و خواست بیرون رفتن پیمانکاران از محیط های کار دو مطالبه مهم آنها در اعتراضاتشان بوده است. از سوی دیگر اعتراضات کارگران رسمی نفت بخاطر تعرضات معیشتی حکومت و عدم پاسخگویی به خواستهایشان ادامه دارد. این اعتراضات نشانگر روند سراسری شدن اعتراضات در نفت است و شایسته بیشترین حمایتهاست. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵  دی  ۱۴۰۲،  ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

کلانتری: هیچ یک از سدهای کشور مجوز زیست محیطی ندارند

 عیسی کلانتری رئیس سابق سازمان محیط زیست حکومت میگوید: هیچ کدام از سدهای کشور مجوز …