اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۱٩ خرداد ۱۴۰۰ / ٩ ژوئن ۲۰۲۱
تهیه و تنظیم، مینا بهروزی

پیام بتول حسینی مادر بهنام محجوبی خطاب به رئیسی
بتول حسینی مادر بهنام محجوبی که در زندان جمهوری اسلامی زیر شکنجه کشته شد، خطاب به رئیسی که کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران است میگوید؛
بهنام امانت دسته شما بود و او را کشتید، شما که نتوانستید امانت دار یک نفر باشید، چطور میخواهید امانتدار ۸۰ میلیون جامعه ایران باشید.
مادران دادخواه یکی پس از دیگری پیام حاوی از خشم و نفرت خودشان نسبت به جمهوری جنایتکار اسلامی و عزم جزم شده خود برای سرنگونی این حکومت را منتشر میکنند، هر پیام و هر مادر دادخواه خاری است در چشم جمهوری اسلامی، بازنده این نبرد قطعا جمهوری اسلامی خواهد بود.

روز جهانی دوچرخه سواری و ممنوعیت دوچرخه سواری برای زنان در ایران
پنجشنبه ۱۳ خرداد مصادف با سوم ژوئن روز جهانی دوچرخه سواری بوده است.
در ایران دوچرخه سواری برای زنان ممنوع است و از سمت نهادهای مختلف این ممنوعیت تاکید میشود. اما همچنان زنان در مقابل این ممنوعیت مقاومت میکنند و این مقاومت سبب اظهار نظرهای گاه و بی گاه توسط مقامات حکومت جمهوری اسلامی میشود.
از جمله اظهارات عبدالهی نژاد دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در مورد دوچرخه سواری زنان است که گفت، دوچرخه سواری بانوان یک عقبه اجتماعی و امنیتی دارد و امر به معروف ورود میکند.
و یا اظهار نظر ابوالحسن مهدوی امام جمعه اصفهان که گفت دوچرخه سواری بانوان منجر به اختلاط دختر و پسر میشود و دین اسلام این اختلاط را جایز نمی داند.
از طرفی بختیار رحمانی فوتبالیست دراعتراض به تبعیض های متعدد علیه زنان در ایران گفت زنانی که رای می دهند را درک نمیکند و یکی از دلایل آن را ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان عنوان کرده.
از طرفی حکومت از مقاومت مداوم زنان در مسئله دوچرخه سواری چنان مستاصل شده که به عنوان نمونه ابوالحسن مهدوی نماینده اصفهان در مجلس خبرگان اظهار داشته که جان ما از دوچرخه سواری زنان به لب رسیده.
جمهوری اسلامی میخواهد زنان در ایران را به هر بهانه سرکوب کند اما در مقابل زنان ناتوان است و زنان برای یک شادی معمولی مانند دوچرخه سواری هم در حال مبارزه و جنگ تن به تن هر روزه با حکومت تحجر و ارتجاع هستند.
زنان از سال ۵۷ در مقابل حجاب اجباری مقاومت کردند و حجاب تبدیل به معضل برای جمهوری اسلامی شده. همچنین از سایر خواست ها و حق و حقوق طبیعی خود کوتاه نمی آیند و حکومت در برابر زنان در ایران عاجز است و زنان در صف مقدم برای سرنگونی جمهوری اسلامی هستند . حکومت زن ستیز محکوم به سرنگونی است.

حق آتنا و آتناهای ما زندان نیست
حسین دائمی پدر زندانی سیاسی آتنا دائمی از آخرین وضعیت وی و شرایط نابسامان نگهداری آتنا در زندان لاکان رشت اطلاع داد، و خواست آزادی آتنا و سایر زندانیان سیاسی که بدون ارتکاب به هیچ جرمی سالها در زندانهای جمهوری اسلامی هستند را مطرح کرد.
همچنین وی از تبعید آتنا به زندان لاکان رشت، شرایط جسمانی نامساعد و عدم دسترسی وی به مراقبت های پزشکی و شرایط سخت رفت و آمد و ملاقات با او می گوید.
جمهوری اسلامی در پی افزایش فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده های آنها با افزایش تبعید زندانیان سیاسی از زندانی به زندان دیگر است. فشاری که به قطع رابطه، بین زندانیان سیاسی و سخت تر کردن شرایط برای خانواده آنان بیانجامد. تمامی این اعمال فشارها در راستای شکسته شدن مقاومت شجاعانه زندانیان سیاسیست که حتی این فشارهای ظالمانه و ضد انسانی حکومت نتوانسته آنان را از اعتراض و صدور بیانیه و اطلاعیه از زندان و حمایت و تشویق اعتراضات مردمی بازدارد.

پاسخ دندان شکن به وقاحت و بی شرمی عبدالناصر همتی کاندیدای ریاست جمهوری
همسر علی فتوحی از کشته‌شدگان آبان ۹۸ خطاب به عبدالناصر همتی که اعلام کرده بود اگر انتخاب شوم تعداد کشته شدگان آبان۹۸ را اعلام میکنم گفت:
نیازی به اعتراف نیست، تمام دنیا می‌داند چه جنایتی در آبان شده. ما خانواده‌های آبان جواب تک تک شما را داده‌ایم. رای ما سرنگونی؛ وعده‌ی ما کف خیابان.
کاندیدا های دوره های مختلف ریاست جمهوری در ایران، تنها با هدف جمع آوری رأی و به قدرت رسیدن، در اوج وقاحت و بی شرمی تمام از وقایع و دردهای وارده بر مردم از سوی حکومت، سو استفاده می کنند غافل از اینکه در مقابل آنان خانواده های دادخواهی وجود دارند که خواهان سرنگونی این حکومت با تمام بند و بساطشان هستند و فریاد سرنگونی و اعتراضشان به گوش دنیا رسیده است.

بخشی از پیام الهام افکاری خواهر نوید افکاری
الهام افکاری، خواهر نوید افکاری که توسط جمهوری جنایتکار اسلامی اعدام شد در صفحه شخصی اینستاگرام خود درباره تحریم مضحکه انتخابات چنین نوشت:
“سال ٩٢ انتخابات رياست جمهوری بود، نويد هم همان موقع سرباز بود يادمه گفت، هركاری كردن من رای ندادم حتی بهش گفته بودند اگه رای ندی برات اضافه خدمت می‌زنيم ولی نويد گفته بود من رای نمیدم.

انتقال ویان محمدی به زندان مرکزی ارومیه
ویان محمدی، فعال مدنی و دانشجوی رشته مدیریت اهل شهرستان مریوان از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به زندان این شهر منتقل شده است.

اعتصاب غذای ویان محمدی دانشجوی مریوانی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه
برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ویان محمدی، دانشجوی بازداشت شده اهل مریوان از روز یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ (۳۰ می ۲۰۲۱)، به نشانه اعتراض به تمدید قرار بازداشتش در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه دست به اعتصاب غذا زده است.
یکی از نزدیکان خانواده محمدی در این رابطه به هه‌نگاو اعلام کرد که پس از آنکه ویان محمدی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است، از حق تماس تلفنی با خانواده‌اش نیز محروم شده شده است.

پریسا رفیعی بعد از اتمام حبس یک ساله‌ آزاد شد
پریسا رفیعی فعال دانشجوی دانشگاه تهران با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تجمیع پرونده‌ها، بعد از اتمام حبس یک ساله‌ آزاد شد
ضمن تبریک به پریسا رفیعی و خانواده وی، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه زندانیان سیاسی و فعالین دربند و مختومه اعلام شدن پرونده قضایی و امنیتی تک تک آنها هستیم.
پریسا رفیعی از جمله زندانیانی بود که به افشاگری و دادخواهی در زمینه تست بکارت در زندان و آزار جنسی در این زمینه پرداخت. آزادی بیان و اعتراض حق تک تک شهروندان است.

دختری در اوج بی رحمی به قتل می رسد!
بر اساس گزارشهای دریافتی از شهر سقز، روز ۱۸ خرداد، جنازه سوخته شده دختری جوان به اسم نگین شیخی در جاده سقز سنندج پیدا می شود. گفته می شود که نگین توسط فردی به نام کیومرث سرغامی که نامزد او بوده است به قتل رسیده.
در کشوری که آپارتاید جنسی رسمی حاکم است، در کشوری که مشتی جنایت پیشه اسلامی وضد زن حکم می رانند، قتل و کشار و سوزاندن زنان به امری روزانه تبدیل شده و روزی نیست که ما شاهد کشتن تعدادی از زنان توسط نرینه های متعصب، ناموس پرست و مرد سالار نباشیم. قتل نگین جوان را باید با صدای رسا محکوم کرد و تیشه زد به بنیادهای حکومتی که در آن نیمی از جامعه یعنی زنان از ابتدائی ترین حقوق خود محرومند. باید علیه این توحش و بربریت قرون وسطی ایستاد!!.

خودکشی یک شهروند زن در شهرستان ثلاث‌ باباجانی
یک شهروند زن به نام “نسرین مرادی” اهل شهرستان ثلاث باباجانی به دلایل نامعلومی به زندگی خود پایان داد. این شهروند از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرده است. جسد این شهروند جهت تکمیل تحقیقات به پزشکی قانونی کرمانشاه منتقل شده است.

ایسکرا ۱۰٩۶

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …