اخطاریه کمیته انضباطی به ابراهیم عباسی و اعلام اعتراض کارگران, آخرین خبرها از توطئه گری های حکومتیان علیه کارگران نیشکر هفت تپه

امروز چهاردهم دیماه ابراهیم عباسی منجزی یکی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه از سوی کمیته انضباطی ای که دوباره فعال شده است، طی اخطاریه ای احضار شد. این اخطاریه در ادامه فشارهاییست که در این مدت به ابراهیم عباسی به اشکال مختلف از قبیل جابجایی از بخشی از شرکت به بخش دیگر و غیبت زدن برای وی از کار و غیره صورت گرفته است. کارگران نیشکر هفت تپه ضمن اطلاع رسانی از این خبر اعلام کرده اند که همراه با ابراهیم عباسی فردا مقابل کمیته انضباتی خواهند بود. این کارگران با اتحاد مستحکم خود همواره در مقابل تعرضات باند مافیایی اسد بیگی و دولتیان ایستاده اند و پیگیر مطالباتشان هستند.


همانطور که قبلا گزارش کردیم در حالیکه گفته میشود جلسه تعیین تکلیف وضعیت اقتصادی نیشکر هفت تپه توسط هیات داوری سازمان خصوصی سازی به دو هفته دیگر موکول شده است، توطئه گری علیه کارگران معترض و ایجاد فضای امنیتی و تلاش برای ایجاد تفرقه در میان آنان ادامه دارد. دو مورد دیگر از این تعرضات کسر حقوق ٤ نفر از کارگران بابت روزهایی که در زندان بودند که یکی از آنها ابراهیم عباسی است و نیز شکایت کارفرمای شرکت از ١٥ نفر از کارگران تحت عنوان اخلال در نظم عمومی است. که در مورد کسر حقوق، کارگران با تجمع اعتراضی خود فورا پاسخ داده و اعلام کردند که در صورت ادامه چنین تعرضاتی اعتراضاتشان را از سر میگیرند و در مورد دوم زیر فشار اعتراضات کارگران و همبستگی های مردمی دادگاه شوش این شکایت را رد کرد. این ١٥ کارگر همان کارگران هستند که قبلا اخراج شده بودند و با اعتراض کارگران به کار بازگردانده شدند.


در کنار این تهدیدات و توطئه گری ها باند مافیایی حاکم بر هفت تپه در تلاش برای سندسازی تحت عنوان حمایت از اسد بیگی هستند. از سوی دیگر به گفته کارگران گویا هیات داوری سازمان خصوصی سازی با وساطت و سند سازی های انجام شده، رای به ابقاء اسد بیگی داده است، اما این رای هنوز اعلام نشده است. از جمله رئیس هیئت داوری میرکوهی اظهار داشته که در مورد هفت تپه تصمیم را قبلا گرفته اند و امشب یا حداکثر تا فردا نتیجه را اعلام خواهند کرد. بدین ترتیب در حالیکه در پشت پرده دزدان حاکم در برابر اعتراضات جانانه کارگران نیشکر هفت تپه ساخت و پاخت هایشان را کرده اند، تحت عنوان عقب انداختن تشکیل جلسه کوشیدند برای خود وقت بخرند. دزدان حکومتی خوب میدانند که خلع ید از اسدبیگی و بخش دزد و فاسد خصوصی در هفت تپه شکستی بزرگ برای همه آنها و یک پیروزی بزرگ برای کارگران نیشکر هفت تپه و همه کارگران است و به همین دلیل تلاش دارند از زیر آن در بروند. از اینروست که دارند آخرین شانس خود را امتحان میکنند تا بلکه با تهدید کردنها، اخراج کردنها و در هم شکستن صف اعتراض کارگران، اوضاع را تحت کنترل در بیاورند. اما کارگران هوشیارانه و با اتکاء به تصمیم گیری شورایی شان متحدانه ایستاده اند. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که اگر از باند مافیایی اسدبیگی و چپاولگران بخش خصوصی خلع ید نشود اعتصابات خود را از سر خواهند گرفت. این چنین است که در هفت تپه نبردی جانانه در جریان است و باید وسیعا از مبارزات این کارگران حمایت و پشتیبانی کرد.


زنده باد هفت تپه سنگر مهم جنبش کارگری
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ دی ۱۳۹۹، ٣ ژانویه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …