ادامه اعتراضات کارگران کاغذ پارس، تجمعات بازنشستگان کشوری و مخابرات


امروز ۴ اردیبهشت کارگران کاغذ پارس طبیعت سلولز هفت تپه در اعتراض به اخراج صد نفر از همکارانشان و وضع بلاتکلیفی شغلی خود  و تعویق دو ماه دستمزد و حق بیمه شان مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.  این کارگران از اول اردیبهشت ماه و متعاقب تعطیلی برخی خطوط تولیدی کارخانه دست به اعتراض زده و مقابل کارخانه و ساختمان فرمانداری تجمع کرده اند.  به گفته کارگران برخی از آنها کارگرانی هستند که با  سوابق بالا به قراردادهای موقت و دائمی در این کارخانه مشغول به کار بوده اند، اما بعد از اعلام اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران از سوی کارفرما هنوز هیچ کدام از کارگران بیکار شده وضعیت مشخصی ندارند. زیر فشار اعتراض کارگران قرار بوده که  در این روز  جلسه‌ای در خصوص وضعیت کارگران اخراجی و مشکلات ایجاد شده برای کارخانه کاغذسازی پارس طبیعت سلولز با حضور مسئولانی از فرمانداری و اداره کار برگزار شود و کارگران با تجمع اعتراضی خود پیگیر بازگشت به کار همکاران بیکار شده و ایمنی شغلی هستند.

در این روز همچنین بازنشستگان کشوری از جمله معلمان در یزد و اهواز برای پیگیری مطالباتشان  مقابل استانداری تجمع کردند. روز سوم اردیبهشت نیز بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های هر هفته  برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای تبریز، رشت، بندرعباس، اهواز، تهران، سنندج، مریوان، خرم آباد ، اردبیل، کرمانشاه، تجمع کردند. موضوعات مشترکی اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان را به هم پیوند میزند.

فقر و بی تامینی ، اختلاسها و دزدی ها و سرکوبگری های حکومت و بی پاسخ ماندن مطالبات موضوعات مشترک اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان است. بازنشستگان با شعارهایی چون شاغل  و بازنشسته اتحاد اتحاد، لشکری، کشوری ، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد پرچم اتحاد مبارزاتی کارگری را بدست گرفته اند. 

آخرین خبر اینکه امروز کارگران شهرداری یاسوج نیز در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه مزد خود  در برابر شهرداری تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اردیبهشت  ۱۴۰۳، ۲۳ آوریل ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …