لبنان،ادامه اعتراضات ضد حکومتی در صیدا و طرابلس

در چند روز گذشته دور جدید اعتراضات ضد حکومتی در لبنان آغاز شده است مردم به اوضاع بد معیشتی و گرانی وبیکاری، فساد و دخالت جریانات و دار و دسته تروریست اسلامی چون حزب الله و جمهوری اسلامی در امور این کشور معترضد. اعترضات مردم علیه حکومت از اکتبر سال 2019 آغاز شد. گزارش العربیه در این باره با تصاویر ضمیمه می باشد. روزنه

العربیه با ادامه ناآرامی‌ها در لبنان سه‌شنبه 28 آوریل 2020 تظاهرات خشمگینانه‌ در تعدادی از مناطق این کشور و در اعتراض به سوء مدیریت و اوضاع بد معیشتی گسترش یافت.به گزارش خبرگزاری‌ها در جدیدترین تحولات لبنان شهر صیدا به صحنه اعتراضات مردمی تبدیل شده و تظاهرکنندگان در اعتراض به نابسامانی‌ و اوضاع بد اقتصادی در مقابل بانک لبنان در این شهر تجمع کردند.

تعدادی از تظاهرکنندگان از حصار آهنی بانک بالا رفته و شعارهایی در محکومیت سیاست‌های مالی و بانکی کشورشان سر دادند و تعدادی از معترضان نیز بمب‌های دست‌ساز آتش‌زا، کوکتل مولوتف و سنگ به سوی ساختمان بانک پرتاب کرده و به دنبال آن درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی به وقوع پیوست.

در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی در لبنان پیش از این سه‌شنبه و در اولین تظاهرات پس از آغاز پاندمی کرونا درگیری‌های خشونت‌باری در طرابلس میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی به وقوع پیوست.تظاهرکنندگان لبنانی خشمگین در ادامه اعتراضات 3 بانک را در شهر طرابلس این کشور آتش زدند.از سویی نیروهای امنیتی از زخمی شدن تعدادی از افرادشان در رویارویی‌هایی که شامل مسدود کردن راه‌ها و درگیری‌های خشونت‌بار با معترضان بود، خبر دادند.برخی از معترضان هم تعدادی از خودروها و از جمله آن یک خودرو متعلق به نیروهای امنیتی را به آتش کشیدند.

اینرا هم بخوانید

۳۶ زن زندانی خواهان برگزاری علنی دادگاه نرگس محمدی شدند

سی و شش نفر از زنان زندانی سیاسی- عقیدتی زندان اوین در خواست کرده اند …