ادامه اعتصاب سراسری معلمان در تمام استانها و  در بیش از ١٠٠ شهر

اعتصاب و تحصن معلمان که از روز گذشته آغاز شده امروز ١٣ اسفند نیز در ابعاد وسیعتری ادامه یافت.  معلمان در سراسر کشور بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده از سوی “شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان” برای پیگیری خواستهایشان از دیروز ١٢ اسفند وارد اعتصاب شدند و با در دست گرفتن پلاکاردهایی که خواستهایشان را اعلام میکرد در دفاتر مدارس تحصن کردند. بنا بر آخرین خبرهای منتشر شده از سوی “شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان” تحصن معلمان در تمام استانها برگزار شده و در بیش از ١٠٠ شهر و دهها بخش و روستا برگزار شده است. در قسمتی از گزارش شورای معلمان چنین آمده است: “متاسفانه بسیاری از متحصنین خبر تحصن خود را منتشر نکردند اما می توان به جرات گفت معلمان ایران در بیش از هزار واحد آموزشی تحصن کردند”.

بنا بر این گزارش  تحصن معلمان در تمام استانها پاسخ مثبت گرفته است و تنها در شهر سقز پنجاه مدرسه در تحصن حضور فعال داشتند و برخی مدارس کاملا تعطیل شده است. گزارشها حاکیست این دور از اعتراضات معلمان پاسخ گسترده ای گرفته و بنا به گزارش شورای صنفی فرهنگیان امروز تحصن معلمان در استان های مازندران و آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل گسترده تر از دور قبل بوده است. تصاویری از این دور از تحصن معلمان از مدارس شهرها و مناطق مشهد، یزد، گل تپه همدان، تبریز، شیراز، اصفهان، مریوان، سقز، ساری، البرز، یزد،  جرقویه سفلی ، خمینی شهر، همدان، قزوین، سنندج، شهر قائمیه شهرستان کازرون، سروآباد، کرج، کرمانشاه رسانه ای شده است.

آزادی معلمان زندانی، افزایش حقوقها به بالای خط فقر و تحصیل رایگان در راس خواستهای معلمان قرار دارد. پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، لغو مدارس خصوصی و پایان دادن به آموزش کالایی، درمان رایگان، ایجاد تسهیلات لازم برای تامین مسکن، لغو طرح “معلم تمام وقت” از دیگر خواستهای معلمان است. معلمان به فقر، تبیعض و نابرابری اعتراض دارند و از جمله در بنرهایی اعلام کرده اند “ما خواهان لغو اختلافات طبقاتی هستیم” که جوهر اعتراض برابری طلبانه آنان را بیان میکند.

حزب کمونیست کارگری همه مردم و بویژه خانواده های دانش آموزان را به حمایت فعال از خواستها و مبارزات معلمان فرامیخواند. باید با دسته های گل به مدارس در حال اعتصاب رفت و از معلمان معترض ابراز پشتیبانی کرد.

١٣ اسفند ٩٧، ٤ مارس ٢٠١٩

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …