ادامه اعتصاب کارگران آلومینیوم اراک و تجمع کارگران سکوهای نفتی در فلات قاره و نفت و گاز و پارس و مناطق نفت خیز جنوب

همانطور که قبلا گزارش کردیم کارگران آلومینیوم سازی اراک (ایرالکو) با خواست افزایش حقوقها و در اعتراض به گرانیها و چپاولگریهای سهامداران شرکت دو هفته است در اعتصابند. این اعتصاب ابتدا از شیفت شب آغاز شد و سپس بدنبال جلسه مدیریت با نمایندگانی از کارگران و عدم پاسخگویی آنها به خواست کارگران از روز هشتم مهر ماه تمام ۴۰۰۰ کارگر در سه شیفت این کارخانه وارد اعتصاب شدند. بنا بر آخرین خبر دریافتی زیر فشار اعتراضات کارگران میراشرفی مدیریت شرکت استعفا داد  اما هیات مدیره با استعفای او موافقت نکرده است و اعتصاب کارگران آلومینیوم سازی همچنان ادامه دارد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم عدم رسانه ای کردن خبر اعتصاب یک  کمبود جدی است و توجه فعالین کارگری به این جنبه بسیار مهم است. با رسانه ای کردن وسیع اخبار اعتراضات این کارگران میتوان فضای امنیتی شرکت را  در هم شکست.

گزارشات دیگری از اعتراضات گسترده کارگران رسمی در نفت خبر میدهند. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز دهم مهرماه کارکنان سکوهای دریایی در ۲شرکت فلات ‌قاره ایران و نفت‌و‌گاز پارس در اعتراض به تعیین سقف پایین حقوقی و کاهش دستمزدهایشان بار دیگر تجمع کردند.در این تجمع اعتراضی کارگران  با دست نوشته هایی نسبت به این موضوع اعتراض خود را  اعلام کردند. حرکت اعتراضی قبلی این کارگران در همین رابطه در سوم مهر ماه صورت گرفت. این کارگران دوشنبه های اعتراضی را تا پاسخ گویی به خواستهایشان اعلام کرده اند. و هر دوشنبه جمع خواهند شد.

به گزارش این شورا همچنین در روز نهم مهر ماه  گروهی از کارکنان مناطق نفتخیز جنوب، در اعتراض به سقف پایین دستمزد، عدم پرداخت کامل پاداش سنوات بازنشستگی و سایر مطالبات شان، مقابل بلوک دوم ساختمان ۵ طبقه مدیریت شرکت نفت در اهواز تجمع کردند. فضای اعتراضی در میان بخش های مختلف کارکنان نفت بالاست. عدم کفاف میزان دستمزدها متناسب با رشد روز افزون و سرسام آور قیمت ها  یک موضوع مشترک اعتراضات در همه بخش های نفت و در سطح جامعه است. شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت الگوی مناسبی برای سازمانیابی بخش های مختلف کارگران در نفت و تدارک برای اعتصابات قدرتمند  و سراسری کارگران در نفت است. این شوراها را در همه جا تکثیر کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ مهر ۱۴۰۲،  ۳ اکتبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

بعد از مرگ رئیسی،۸ تیرانتخابات حکومت و جلسه مجلس خبرگان

رسانه های حکومتی ازبرگزرای جلسه سران قوا خبر داده و اعلام کردند هشتم تیرماه روز …