ادامه تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی

روز ۲۳ مرداد بازنشستگان تأمین اجتماعی در ادامه اعتراضاتشان، در شهرهای کرمانشاه، اهواز، رشت و شوش تجمع کردند. در شوش علیرغم گرمای سوزان تابستانی بازنشستگان تجمع کرده و در این گردهمایی بازنشستگان از شهرهای هفت تپه و کرخه نیز شرکت داشتند و شعار میدادند:”ننگ ما، ننگ ما، مخبر الدنگ ما”، “وزیر بی کفایت استعفاء، استعفاء”، “فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون”، “ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما”.  در رشت بازنشستگان با شعار “شاغل و بازنشسته، اتحاد، اتحاد” بر اتحاد مبارزاتی تاکید داشتند و در اهواز نیز بازنشستگان با شعار “میجنگیم، میجنگیم، ذلت نمی پذیریم” فریاد اعتراض خود را به پاسکاری بازنشستگان بین دولت و مجلس و پاسخ ندادن به مطالباتشان مثل روزهای قبل ابراز کردند.

بازنشستگان از سردواندنهای دولت و مجلس و از اینکه هنوز تکلیف میزان افزایش سطح حقوق شان روشن نیست و تازه وعده افزایش ۳۸ درصدی حقوقها از شهریور مه داده شده، بشدت خشمگیند.

 به گفته کارگران حتی اگر این ۳۸ درصد اضافه شود آنهم بعد از گذشت چند ماه از آغاز سال که قیمت هزینه های زندگی چندین برابر افزایش یافته است، هنوز مشکل حقوقهای چند بار زیر خط فقر به جای خود باقیست.  اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر مطالبه اصلی آنهاست و در بنرهای اعتراضی شان اعلام کرده اند که حقوق زیر خط فقر هجده میلیونی را قبول نمیکنند. درمان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته ای که با ۴ سال حکم از فروردین ۱۴۰۰ در زندان است، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها، داشتن حق تشکل و تجمع و اعتراض از جمله مطالبات اعلام شده بازنشستگان در تجمعات اعتراضی شان بوده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴ اوت  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …