ادامه تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران آبفا و ۳ خبر دیگر

  • روز شنبه ۷ فروردین ماه کارگران بخش دفع آفات کشاورزی برای اعتراض به قراردادهای کاری وتغییر در ساعات کاری وعدم پرداخت مطالبات ازجمله لباس کار و سهمیه شکر و اعلام همبستگی خود با هشت کارگر اخراجی در این شرکت مقابل درب ورودی نیشکر هفت تپه تجمع کردند وسپس وارد مجتمع شدند وبه اجتماعشان در کنار سنگرادامه دادند. دراین روز همانطور که قبلا گزارش کردیم جمع دیگری از کارگران نیشکر هفت تپه به تجمع مقابل شرکت پیوستند و اعتراض خود را به اخراج همکاران اخراجی خود اعلام داشتند. این تجمع با سخنرانی تعدادی از کارگران ادامه وبا تاکید براتحاد کارگران برای دست یابی به مطالبات برحقشان خاتمه پیدا کرد. کارگران نیشکر هفت تپه اولتیماتوم داده اند که اگر اخراجها و پرونده سازیها لغو نشود و ادامه یابد و مطالباتشان پاسخ نگیرد اعتصابات خود را از سر خواهند گرفت.
  • روز ۷ فروردین کارگران اداره آب و فاضلاب اهواز در ادامه اعتراضاتشان به خاطر عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. این کارگران تا آخرین روزهای اسفند تجمع داشته و پیگیر مطالباتشان بودند. کارگران آبفا علاوه بر ۲ ماه معوقات مزدی، مطالباتی از ماه‌های فروردین تا تیرماه دارند و در عین حال پرداخت حق بیمه آنها چندین ماه پرداخت نشده است. ۷۰۰ کارگر آبفای اهواز و سایر شهرهای استان که تحت مسئولیت یک تا چند شرکت پیمانکاری مشغول کارند، همواره با تعویق پرداخت دستمزدها روبرویند و خواست اصلی آنها حذف پیمانکاران و عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب است.
  • روز ۷ فروردین کارگران کارخانه پارس پامچال در اعتراض به تعویق پرداخت ۳ ماه دستمزد، و ۸ ماه حق بیمه خود دست به تجمع زدند. این کارخانه در شهر صنعتی البرز قزوین واقع شده است. اعتراضات کارگران کارخانه پارس پامچال تا آخرین روز‌های سال ۹۹ جریان داشت و با فشار کارگران کارفرما حاضر شد که برای جبران دو ماه از مطالبات معوقه ۵ ماه خود و عیدی آخر سالشان مقداری از رنگ‌های دپوشده کارخانه را که به حدود ۱۵ تن می‌رسید به فروش برساند.
  • روز ۶ فروردین روزنامه نگاران روزنامه همدلی در اعتراض به کاهش مبلغ عیدی ای که باید به آنان پرداخت شود دست به تجمع زدند. به گفته تجمع کنندگان کارفرما موظف بود که معادل شصت روز مزد به آنان عیدی پرداخت کند، اما مدیرمسئول این روزنامه نصف این مبلغ را به عنوان عیدی پایان سال به نیروهای مجموعه پرداخت کرده است. موضوع دیگر اعتراض این کارگران سطح نازل حقوقهاست. به این روزنامه نگاران در سال ۹۹ چیزی حدود ۲ میلیون تومان، یعنی کمتر از حداقل دستمزد مصوب چند بار زیر خط فقر پرداخت شده است.
  • بنا بر خبر منتشر شده از حسین تاج وکیل اسماعیل عبدی معلم زندانی، بدلیل درخواست اعاده دادرسی، سه ماه قبل پرونده عبدی از اجرای احکام زندان اوین به دفتر پیگیری و نظارت قوه قضاییه فرستاده شده است. اما هنوز پاسخ به این درخواست داده نشده است. این در حالیست که اسماعیل عبدی از سال ۹۵ با ۵ سال حبس در زندان است. هم اکنون کارزار وسیعی در میان معلمان در اعتراض به صدور ده سال حکم زندان برای اسماعیل عبدی علاوه بر حکم قبلی او، درجریان است. خواست معلمان آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل عبدی و دیگر همکاران دربند و تمامی زندانیان سیاسی است.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    7 فروردین اسفند ١٤٠٠، ۲۷ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …