ادامه جنگ گروههای رقیب در لیبی

العربیه؛ارتش ملی لیبی سحرگاه دوشنبه 29 ژوئن 2020 با انجام سه حمله هوایی از بمباران مواضع شبه‌نظامیان الوفاق در نزدیکی منطقه السداده در شرق شهر مصراته خبر داد.

این در حالی است که منابع «العربیه» و «الحدث» اعلام کردند که شورای وزیران دولت موقت لیبی کمیته‌ای عالی را برای رصد و مستند کردن جنایت‌های شبه‌نظامیان الوفاق در منطقه الغربیه لیبی مامور کرده است.

پیش از این نیز احمید حومه معاون رئیس شورای نمایندگان لیبی به «العربیه» و «الحدث» گفت که عقیله صالح رئیس پارلمان لیبی به زودی به روسیه مسافرت خواهد کرد.

او در این‌باره توضیح داد که از هر گونه تلاش بین‌المللی برای ازسرگیری روند سیاسی جهت حل بحران لیبی حمایت می‌کند.

نایب رئیس پارلمان لیبی نیز توضیح داد که ترکیه همچنان به تلاش برای اعزام مزدوران خارجی برای جنگ علیه ارتش ملی لیبی ادامه می‌دهد.

او گفت که قبایل لیبی و کشورهای دوست با هر گونه حمله مزدوران خارجی و « متجاوزان ترکیه‌ای» علیه ارتش ملی لیبی مقابله خواهند کرد.

از سویی کمیته انرژی در پارلمان لیبی دولت الوفاق را به دلیل عدم امضای توافق برقراری آتش‌بس مسئول توقف صادرات نفت در این کشور دانست.

این کمیته همچنین افزود که تلاش می‌کند تا صادرات نفت لیبی پس از اعلام آتش‌بس در سریع‌ترین زمان ممکن از سر گرفته شود.

این کمیته نیز ابراز امیدواری کرد که درآمدهای حاصل از نفت به طور عادلانه‌ای میان همه مردم لیبی توزیع شده و از رسیدن درآمدهای نفتی به دست گروههای تروریستی و قانون‌شکن جلوگیری شود.

این کمیته هشدار داد که امتداد جنگ به تاسیسات تولید نفت به نابودی آنها خواهد انجامید که در این میان مردم لیبی بزرگترین بازنده خواهند بود.

از سویی عقیله صالح رئیس پارلمان لیبی یکشنبه پیش‌از این گفته بود که موضع عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و هشدار اخیرش درباره ادامه جنگ در لیبی، طرحی برای محافظت از امنیت ملی مصر است.

صالح در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های «مصری» ضمن اشاره به این‌که فراخوان السیسی خواسته‌ای لیبی و دخالتی قاطعانه برای برقرای آتش‌بس است گفت که این اظهارات رئیس جمهوری مصر در پاسخ به درخواست شورای قانونی نمایندگان انجام می‌شود.

عقیله صالح رئیس پارلمان لیبی نیز اشاره کرد که کشورش در جنگ خود علیه تروریسم و مزدوران خارجی اعزامی از سوی ترکیه به حمایت نیروهای مسلح مصر نیاز خواهد داشت.

Volume 0% 

اینرا هم بخوانید

دو جایزه سینمای آلمان برای مستند در باره ریحانه جباری

در مراسم اهدای جوایز سینمای آلمان که شامگاه جمعه ۳ ماه مه (۱۴ اردیبهشت) برگزار …