ادامه حمایت چهره‌های مشهور جهانی از زنان ایرانی

*گروهی متشکل از صدها فعال دانشگاهی فمینیست با امضای بیانیه‌ای از انجمن‌ها و گروه‌های فمینیستی بین‌المللی خواستند برای ایجاد یک همبستگی فراملیتی با زنان و به‌حاشیه‌رانده‌شدگان در ایران به آنان بپیوندند.

در بیانیه این گروه که با عنوان «صدای انقلاب فمینیستی در ایران را بشنوید» منتشر شده، آمده که «قتل» مهسا امینی «فقط یکی از جنایت‌های حکومتی بسیاری است که حاکمیت مبتنی بر آپارتاید جنسیتی ایران عامدانه و ‌نظام‌مند مرتکب آن شده است.»

*کایلی جنر، چهره مشهور و مدل آمریکایی که ۳۷۰ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرامش دارد، روز سه‌شنبه با انتشار دو استوری پی‌درپی حمایت خود از اعتراضاتِ «زن، زندگی، آزادی» در ایران را اعلام کرد.خانم جنر در یکی از این استوری‌ها گزارش نیویورک‌تایمز درباره مهسا امینی و اعتراضات مردم ایران را بازنشر کرد.

*پنه‌لوپه کروز، بازیگر سرشناس اسپانیایی، نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار هشتگ مهسا امینی و بازنشر ویدیو و متن سخنان اصغر فرهادی درباره اعتراضات ایران، از جنبش مردم ایران حمایت کرد.

*ریکی مارتین، خواننده و بازیگر، از دیگره چهره‌های سرشناس در سطح جهان است که روز سه‌شنبه به جمع حامیان مردم ایران پیوشت.

او که در اینستاگرام بیش از ۱۷ میلیون دنبال‌کننده دارد، عکسی از مهسا امینی را به‌صورت استوری در اینستاگرامش منتشر کرد و به‌انگلیسی نوشت «نامش را بگویید».

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …