ادامه قدرتمند اعتصاب ۳۵۰۰ کارگر زغال سنگ کرمان

اطلاعیه شماره 4،

۳۵۰۰ کارگر زغال سنگ کرمان اعتصاب قدرتمند خود را متحدانه ادامه میدهند. امروز  ٢٢ اردیبهشت کارگران معدن زغال سنگ کرمان اعتصاب خود را با تاکید بر خواستهای خود ادامه دادند. روز گذشته حضور خانواده های کارگران در تجمع کارگران مقابل فرمانداری چشمگیر بود.اعتراض این کارگران به فروش سهام معدن و خطر بیکار شدنشان از کار و تعویق پرداخت دستمزدها و عدم پاسخگویی به دیگر مطالباتشان است. کارفرمایان شرکت از بحران کرونا استفاده کرده و شروع به حراج گذاشتن ٤٥ درصد سهام کارخانه برای بالا کشیدن اموال این معدن کردند. کارگران در برابر این چپاول و دزدی آشکار که کار و معیشت آنان را به خطر انداخته ایستادند. اعتراضات این کارگران از اول اردیبهشت ماه آغاز شد و وقتی در دهم اردیبهشت مدیریت به وعده های داده شده عمل نکرد دوباره از پانزدهم اردیبهشت در ابعادی گسترده تر از سر گرفته شد و همچنان ادامه دارد.

همانطور که قبلا گزارش کردیم این کارگران علاوه بر مساله فروش سهام معدن که در نتیجه آن امنیت شغلی خود را در خطر می بییند به سطح نازل دستمزدها اعتراض دارند و بعنوان یک قدم خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل  با اعمال دقیق ضرائب سختی کار، افزایش دستمزد متناسب با عنوان شغلی و سابقه کار و پرداخت دیگر مزایای شغلی خود هستند.  جمهوری اسلامی سال گذشتە، در اعتصاب یک هفتەای این کارگران قول اجرای طرح طبقە بندی را داده بود. اما هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفت.  

حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت قاطع خود از مبارزات کارگران زغال سنگ همچنان بر نقش فعال خانواده ها در این اعتراضات و همبستگی مردم شهرستانهای این منطقه تاکید دارد. اعتصاب کارگران معدن زغال سنگ کرمان اعتراضی به بساط چپاول و دزدی حاکم است و باید مورد وسیعترین حمایت ها قرار گیرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٢ اردیبهشت ۱۳۹۹، ١١ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …