ادعاهای روحانی در کنفرانس خبری با رسانه های حکومتی

روحانی امروز سه شنبه 4 شهریور با مدیران رسانه های حکومتی نشست خبری برگزار کرده.طبق معمول با سر هم کردن دروغ های شاخدار و دستکاری آمار و ارقام حکومتی در باره وضعیت اقتصاد حکومت، ادعاهایی دروغینی را مطرح کرد. از بیشترین رشد اقتصادی تا ارز چند نرحی، تا موفقیت در مقابله با کرونا، افزایش صادرات غیر نفتی، اختلافات باندهای حکومتی، دزدی و فساد و… سخن گفته. بخش هایی از سخنان وی برگرفته از ایسنا ضمیمه می باشد. روزنه

گزارش ایسنا، در نشست با مدیران ارشد رسانه ها گفته است:دشمن به دنبال به هم ریختن اقتصاد کشور بود.وی گفت: در سال جهش تولید باید این شعار را محقق کنیم و آنچه که دشمن به دنبالش بود که اقتصاد برهم بریزد و به قول خودشان به سمت فروپاشی برویم اما با کمک مردم این اتفاق رخ نداد.سخت‌ترین شرایط را روبروی خود می‌بینیم/بیایید سقف های جناحی را برداریم.

توافق با آمریکا به معنای بازگشت به برجام است.روحانی  همچنین در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره رسیدن به توافق با ایران در روزهای نخست ریاست جمهوری خود در دوره جدید، اظهار کرد: ترامپ حرفهای زیادی می‌زند؛ یک مرتبه گفت اگر در انتخابات پیروز شوم در ماه اول با ایران توافق می کنم اما اخیراً گفته که منظور من هفته نخست ریاست جمهوری دوره جدید بوده است. اگر توافق به معنای بازگشت به برجام است، همین امروز هم این توافق انجام می‌شود اما اگر بخواهند کار دیگری انجام دهند و فشاری به ملت ایران تحمیل کنند دستیابی به توافق امکان‌پذیر نخواهد بود. ‌

وی ادعا کرده و گفته: ۷ سال گذشته از نظر سیاسی و اقتصادی شرایطی استثنایی بوده است؛ به هر حال در این دولت صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفت که از زمان دولت مصدق تا زمان ما بی سابقه بوده. همچنین ۲۶سال بی سابقه بوده که ما دو سال تورم تک رقمی داشته باشیم که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اینگونه بود و در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی را در جهان داشتیم.

وی با اشاره به برنامه‌های قیمت در زمینه تامین انرژی و آب اظهار کرد: در این دولت تا پایان ۲۰ هزار مگاوات به برق کشور افزوده می شود که در دولت‌های قبل بی سابقه است. در آب نیز میتوان گفت طی ۷ سال قبل اقدامات بی‌سابقه انجام شده است و تا پایان دولت بالای ۵۰ سد را افتتاح خواهیم کرد.

 در بحث کرونا عده‌ای دنبال ایجاد دو قطبی بودند که آیا جان مهم است یا نان مهم است یا اکنون در ماه محرم دیانت مهم است یا سلامت مهم است یعنی این تقابل بین دیانت و سلامت تقابل بین جان و نان تقابل غیرواقعی است که  می‌تواند جامعه را دچار شکاف کند و واقعاً هم قابل جمع هستند می‌شود هم نان حاصل شود هم می‌تواند دیانت و هم سلامت را نگه داشت تقابل با هم ندارد تقابلی است که درست می‌شود.

خیلی از مسایل در مبارزه با فساد گفته نمی شود.وی با تاکید بر اینکه البته باید با فساد باید مبارزه شود، ادامه داد: حتماً باید با افرادی که در مسیر رانت هستند و حقوق مردم را زیر پا گذاشتند باید مقابله شود منتها ریشه این‌ها برمی گردد به اینکه ما ابتدا شفافیت درست کنیم.

: وقتی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شفاف نیستیم و شفافیت به وجود نمی‌آید. اطلاع‌رسانی نمی‌شود رسانه‌ها آزاد نیستند در همه زمینه‌ها یعنی رسانه در هر بخشی اگر خواست نقد بکند واقعا اگر دید نقدی وارد است بتواند نقد ‌کند. شرایط ما الان چنین شرایطی نیست.

همین نکته‌ای که شما الان می‌ گویید درباره مقابله با فساد آیا خوب است دقیق است و یا اشکال دارد جرات نمی‌کنید تیتر روزنامه کنید تیتر کنید روزنامه شما دچار مشکل می‌شود ولی کلیت این حرف درست است که ما باید با فساد مبارزه کنیم.

وی یادآور شد: ریشه مبارزه با فساد از دادگاه شروع نمی‌شود، از دولت الکترونیک شروع می‌شود باید کارهایمان را شفاف کنیم شرکت‌های خود را باید شفاف کنید ما شرکت‌های عمومی غیر دولتی و شرکت‌های خصوصی را باید شفاف کنیم.

روحانی گفت: نمی‌خواهم نام ببرم خیلی از مسایل فساد گفته نمی‌شود. ما خبر داریم مسئولین هم مطلع هستند البته مبارزه خود را می‌کنند اما خیلی علنی نمی‌شود. اینها مربوط می‌شود به چیزهایی که با شفافیت از ابتدا مطرح نمی‌شود. ریشه داستان مبارزه با فساد از آنجا باید شروع شود ولی اگر از آن مرحله موفق نبودیم بازهم فساد بود آن وقت باید دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های قضایی وارد شوند.

وی ادامه داد: البته باید تا مرحله نهایی قضایی پیش برویم و بعد اعلام کنیم اگر فردی در مرحله اول ممکن است محکومیت پیدا بکند در مرحله دوم ممکن است تغییر پیدا کند باید صبر کنیم تا به مرحله نهایی برسد و بعدا اعلام شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه در شیوه اعلام هم ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، افزود: اما ایجاد شکاف و تفرقه در جامعه- در مسائلی که می شود آنها را حل و فصل کرد- بعضی از مسائل و تفرقه‌های اینچنین به خود نظام و انقلاب صدمه می زند.

روحانی تاکید کرد: شوراهایی که شما می‌گویید مسئول همه مسائل نیست ولی می‌تواند در بعضی از شوراها مثل شورای اجتماعی مواردی را مطرح کند. سه قوه می‌توانند این مسائل را مطرح بکنند وهماهنگی به وجود بیاورند اینها می‌تواند موثر باشد ومی تواند تخفیف بدهد. هم مبارزه با فساد باشد هم ایجاد انشقاق و شکاف نباشد.

اینرا هم بخوانید

زهرا شفیعی، کارگردان، در پی ضربات ماموران به سرش دچار سکته مغزی شد

سعید دهقان، وکیل حقوق بشری، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه (۱۰ ماه مه) از ابتلای …