ادعای صندوق بین‌المللی پول: سرعت رشد اقتصادی جهان بیشتر شده است

صندوق بین المللی پول ( IMF) در تازه‌‌ترین گزارش خود درباره چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) ابراز خوشبینی کرده است.

این سازمان پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان درسال جاری میلادی با حدود نیم درصد افزایش به ۳.۵ درصد برسد.

در گزارش ارزیابی صندوق بین المللی پول از شرایط اقتصادی جهان در سال جاری، به ترمیم بخش‌هایی کلیدی نظیر سرمایه‌گذاری، تجارت و تولید که مدتها پیش انتظار وقوع بهبود آنها می‌رفت، اشاره شده است.

این سازمان در عین ابراز خوشبینی، نسبت به “ریسک” بهبود شرایط اقتصادی به ویژه در کشورهای توسعه یافته هشدار داده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود همچنین درباره از دست رفتن شغل افراد ” دارای مهارت‌های معمولی” در کشورهای پیشرفته که در نتیجه تغییرات عظیم تکنولوژی به وجود آمده، هشدار داده است.

صندوق بین‌المللی پول حدود ۶ ماه پیش در گزارشی نسبت به خطر شعارهای سیاسی در زمینه حمایت‌گرایی اقتصادی (تلاش دولت‌ها برای حمایت از تولید و خدمات داخلی از طریق افزایش تعرفه واردات و دادن سوبسید ) هشدار داده بود.

این صندوق گفته بود رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۷ به ۳.۴ درصد افزایش خواهد یافت.

پایین‌‍تر بودن رشد اقتصاد آمریکا از “حد مورد انتظار” و نامعلوم بودن رابطه بریتانیا با اتحادیه اروپا پس از همه پرسی خروج از اتحادیه، از دلایل صندوق بین المللی پول برای کاهش تخمین خود درباره رشد اقتصادی دنیا عنوان شده بود.

گزارش تازه صندوق بین‌المللی پول در حالی منتشر شده که آمارهای رسمی در چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا، نشان می‌دهد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی (۲۰۱۷) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۷ درصد رشد داشته است. این رقم فراتر از تخمین تحلیلگران اقتصادی است.

سرمایه‌گذاری‌های دولتی در امور زیربنایی و افزایش تقاضا در بخش مسکن از جمله عوامل رشد اقتصادی در این مدت عنوان شده‌اند.

رشد اقتصادی چین در حالی افزایش یافته که این کشور در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) کندترین آهنگ رشد اقتصادی را داشت.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …