ادعای وکلای نوری:” از این دادگاه برای محکوم کردن جمهوری اسلامی استفاده شده است”.

نود و دومین جلسه دادگاه حمید نوری، متهم به مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ در زندان گوهردشت کرج روز سه‌شنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد. وکلای نوری روز سه‌شنبه مدعی شدند که در این دادگاه «سیاسی‌کاری انجام شده و شاکیان و شاهدان علیه نوری از این دادگاه استفاده کرده‌اند تا رژیم ایران را محکوم کنند.»این وکلا همچنین گفتند که از دیدگاه آنان، اطلاعاتی که شاهدان در دادگاه در ماه‌های گذشته در مورد سال ۶۷ و جریان جنگ ایران و عراق بیان کرده‌اند «دقیق نیست.».

به گزارش خبرنگار رادیو فردا از نود و دومین جلسه دادگاه حمید نوری، یک وکیل مدافع حمید نوری در ادامه با این استدلال که به گفته او «این پرونده به هیچ‌وجه ارتباطی به سوئد و منافع آن ندارد»، گفت که «دادگاه سوئد حتی صلاحیت بررسی کیفرخواست این پرونده را ندارد.»

او مواردی چون «گذشت زمان بسیار طولانی از وقوع جرم و کمرنگ شدن حافظه مربوط به آن وقایع و عدم امکان بازدید از محل وقوع جرم و گورهای دسته جمعی» را «دلیل بی‌اعتباری» این دادگاه دانست.

وکلای مدافع حمید نوری در جلسه روز سه‌شنبه ماهیت فتوای روح‌الله خمینی و ارتباط میان این فتوا با علت وقوع اعدام‌ها را زیر سؤال بردند.وکیل متهم گفت که «این فتوا تاریخ ندارد و این به موضوع به خود خود چیز عجیب و غریبی است. این فتوا مهر دولتی به خصوصی هم ندارد.» او گفت: «حمید می‌گوید اصولاً اسناد دولتی دارای مهر دولتی هستند. اسنادی هم در این پرونده داشته‌ایم مهر دولتی داشته‌اند.» وکیل نوری هویت صادرکننده فتوا را نیز زیر سؤال برد و گفت: «شخص نویسنده مشخص نیست. او گفت نویسنده نامه معلوم نیست.»

حمید نوری آبان سال ۹۸ پس از ورود به سوئد بازداشت شد. او به مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ متهم است.وی از دست‌اندرکاران پیشین زندان گوهردشت کرج بوده است.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …