ارتش آمریکا برج‌های دیدبانی در شمال سوریه برپا می‌کند

العربیه:جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه 21 نوامبر اعلام کرد که ارتش ایالات متحده اقدام به برپایی برج‌های دیدبانی در طول مرزهای شمالی سوریه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، متیس در کنفرانسی خبری در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که ارتش آمریکا، مرزهای شمالی سوریه را زیر نظر خواهد گرفت تا جلوی تنش میان ترکیه و کُردهای سوریه را که متحدان واشینگتن در مبارزه علیه داعش هستند، بگیرد.

او در این باره توضیح داد: «ما برج‌های دیدبانی در چند منطقه در طول مرزهای شمالی سوریه برپا می‌کنیم».

متیس درباره هدف این اقدام گفت: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که نیروهای ائتلاف سوریه دمکراتیک، از جنگ علیه گروه داعش و حرکت در مسیر از میان بردن این گروه تندرو، دست نخواهند کشید».

ائتلاف سوریه دمکراتیک، از جنگجویان کُرد و عرب تشکیل شده که در جنگ علیه داعش، از حمایت آمریکا برخوردار است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «برج‌های مراقبت به صورت شبانه روزی دیده خواهد شد تا ترک‌ها جای آن را بدانند». او تاکید کرد که چنین تصمیمی «در نتیجه همکاری نزدیک با ترکیه گرفته شده است».

نیروهای ائتلاف سوریه دمکراتیک 11 نوامبر، از سرگیری عملیات نظامی علیه گروه داعش را در شرق سوریه اعلام کردند. این عملیات در واکنش به گلوله باران برخی مناطق تحت کنترل جنگجویان کُرد توسط ارتش ترکیه، تعلیق شده بود.

از اوایل ماه اکتبر با آغاز هدف قرار دادن برخی مناطق تحت کنترل واحدهای حمایت از خلق (کُرد) که ستون فقرات نیروهای ائتلاف سوریه دمکراتیک را تشکیل می‌دهند، تنش بر منطقه حاکم شد.ترکیه واحدهای حمایت از خلق (کُرد) را امتداد حزب کارگران کُردستان و گروهی تروریستی می‌داند.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …