ارتش اسرائیل:۱۵۰ هدف در رفح بمباران شد. کنترل بخش شرقی

ارتش اسرائیل افزود نیروی هوایی این کشور نیز در طول ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه حدود ۱۵۰ هدف را در منطقه رفح منطقه بمباران کرد.ارتش اعلام کرد که کنترل گذرگاه رفح در غزه از سمت شرقی این منطقه را در دست گرفته‌ است.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده که سربازان ارتش جستجوی منطقه عملیاتی را که از آن، از جمله روز یکشنبه حملات راکتی به سوی گذرگاه کرم شالوم در داخل خاک اسرائیل انجام شد، ادامه داده و توانسته‌اند محور صلاح‌الدین را «به طور کامل به کنترل خود درآورند».

با این حال، عملیات ارتش اسرائیل در بخش شرقی رفح از شامگاه دوشنبه در پی «اجماع» وزیران کابینه جنگ برای آغاز «عملیاتِ محدود» آغاز شد. حماس و نخست‌وزیر قطر دوشنبه شب اعلام کردند حماس پیشنهاد «آتش‌بس را پذیرفته است».

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در واکنش گفت جزئیات توافقی که مصر، قطر و میانجی‌گرهای دیگر پذیرش آن از سوی حماس را اعلام کرده‌اند، مورد قبول اسرائیل نبوده و این کشور پیشتر آن را رد کرده و توافقی شامل جزئیات متفاوتی را قبول کرده است.رسانه‌های اسرائیل از سفر این تیم در روز سه‌شنبه به مصر خبر دادند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز سه‌شنبه گزارش داد توافقی که حماس پذیرش آن را اعلام کرده، با نسخه‌ای که مورد قبول اسرائیل بوده، تفاوت‌هایی دارد اما این تفاوت‌ها «جزئی است».بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ، نیز دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراحل عملیات ارتش در شرق رفح از قبل تصویب شده و ارتباطی با «موافقت حماس» با آتش‌بس نداشته است. در خبر دیگری سخنگوی وزارت خارجه قطر بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که هیاتی دیپلماتیک از این کشور روز سه‌شنبه جهت از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و گروه افراطی حماس از طریق میانجی‌ها راهی قاهره خواهد شد.

برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

نماینده مجلس: پنج گروه بی حجاب بازداشت میشوند. تصویربرداری در لایحه حجاب آمده است!

نماینده مجلس: پنج گروه بی حجاب بازداشت میشوند. تصویربرداری در لایحه حجاب آمده است!فارس به …