اتحادیه اروپا با پذیرش ۱۹هزار پناهجو تا سال ۲۰۱۹ موافقت کرد

رادیو آلمان:کمیسیون اتحادیه اروپا خشنود است که برنامه‌های جدیدش برای توزیع ۵۰ هزار پناهجو موفقیت‌آمیز پیش می‌رود. بسیاری از کشورهای این اتحادیه موافقت خود را با پذیرش ۱۹ هزار پناهجو تا سال ۲۰۱۹ اعلام کرده‌اند.

دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسار امور داخلی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه (۲۴ آبان/۱۵ نوامبر) در این باره گفت تاکنون ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با قبول ۳۴ هزار و ۴۰۰ پناهجو تا سال ۲۰۱۹ اعلام کرده‌اند.

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در ادامه گفت او امیدوار است که کشورهای دیگر نیز موافقت خود را با پذیرش پناهجویان اعلام کنند و کشورهایی که موافقت خود را اعلام کرده‌اند نیز داوطلب پذیرش شمار بیشتری پناهجو شوند.

بیشتر بخوانید: رسانه‌های آلمان: حمله تقریبا هرروزه به محل سکونت پناهجویان

او همچنین اعلام کرد که توزیع عادلانه پناهجویانی که از ترکیه، خاورمیانه و آفریقا خود را به اروپا می‌رسانند تنها راه است برای ایجاد مسیری قانونی برای پناهجویانی که می‌خواهند به اروپا وارد شوند.

دیمیتریس آوراموپولوس اما با تاکید از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا دیپورت پناهجویانی که با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت شده و اجازه اقامت در کشورهای اروپایی را ندارند را به سرعت انجام دهند، زیرا آمار موجود در این رابطه رضایت‌بخش نیست.

بیشتر بخوانید: کندی روند رسیدگی به پرونده پناهجویان در آلمان

کمیسیون اتحادیه اروپا برنامه توزیع پناهجویان را در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) اعلام کرد، پس از آن‌که برنامه قبلی‌اش در ارتباط با توزیع ۲۳ هزار پناهجو ناموفق به پایان رسید. کشورهای شرق اروپا مخالف شدید این برنامه بودند.

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …