ارتش عراق مناطق مرزی با سوریه را به کنترل کامل خود درآورد

العربیه:ارتش عراق روز یکشنبه 24 دسامبر 2017 طی بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای این کشور تمام مناطق مرزی مشترک با سوریه را از گروههای تروریستی بازپس گرفته و این مناطق را به کنترل کامل در آورده است.

ارتش عراق این بیانیه را پس از آن صادر کرد که برخی شایعات مبنی بر تیراندازی گروه‌های مسلح از داخل خاک سوریه به ارتش عراق منتشر شده بود.

ارتش عراق در این بیانیه تاکید کرده که شبه نظامیان داعش تنها در منطقه ای در شمال رودخانه فرات مجاور آخرین نقطه مرزی با سوریه متمرکز شده و اکنون نیز زیر آتشباری سنگین نیروهای مان قرار گرفته است.

روز گذشته یکی از فرماندهان نیروهای «حشد الشعبی» گفته بود که نیروهایشان در مرز مشترک با سوریه مستقر شدند. این فرمانده گفته بود که پس از آنکه به مرزبانان عراق تیراندازی شد حشى الشعبي نيروهاي خوى را در مرز سوريه مستقر كرد اما ارتش عراق این خبر را نفی کرد.

قاسم مصلح فرمانده فرمانده عملیات حشد الشعبی روز جمعه اعلام کرده بود که مرزبانان عراقی مورد هدف تیراندازی از داخل مرز سوریه شدند.

وی گفت: «چندین نقطه بازرسی مرزبانان عراقی توسط موشک های هدایت شده مورد هدف قرار گرفتند به همین دلیل نیروهای حشد الشعبی گردان 13 را آنجا مستقر شد.

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …