ارتش عراق: نیروهای آمریکایی مجوز حضور در خاک عراق را ندارند

ارتش عراق می‌گوید نیروهای آمریکایی که از سوریه خارج می‌شوند، موقتا در عراق خواهند بود و باید از این کشور خارج شوند چون مجوز حضور ندارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه را اعلام کرد. به دنبال این تصمیم آقای ترامپ، ترکیه عملیاتی را در شمال سوریه برای به بیرون راندن نیروهای کرد آغاز کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه گفته بود نزدیک به یک هزار سرباز آمریکایی حاضر در سوریه به غرب عراق منتقل خواهند شد.

 اسپر گفته بود ماموریت این نیروها “کمک به دفاع از عراق” خواهد بود و سربازان آمریکایی جلوی رشد نیروهای داعش را خواهند گرفت.

اما ارتش عراق گفت نیروهای آمریکایی تنها مجوز ورود به کردستان عراق را دارند تا از آنجا به خارج عراق منتقل شوند.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه آغاز شده است. روز گذشته هنگام خروج این نیروها، شماری از ساکنان این منطقه به خودروهای آمریکایی میوه پرتاب کردند و دشنام دادند.

تصمیم آقای ترامپ برای خارج کردن این نیروها انتقادهای زیادی را در آمریکا و خارج از این کشور و حتی در حزب جمهوریخواه به همراه داشته است.

آقای ترامپ شب گذشته گفت شماری از نیروهای آمریکایی برای حفاظت از میدان‌های نفتی در سوریه باقی خواهند ماند و تعداد کمی هم در نزدیکی مرز اسرائیل و اردن مستقر خواهند شد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …