از الله اکبر خون میچکد, مردم فرانسه علیه جنایت اسلامیست ها و در دفاع از آزادی بیان و ارزشهای سکولار دست به تظاهرات زدند

روز یکشنبه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) هزاران نفر در شهرهای پاریس، لیل، نانت، تولوز، استراسبورگ، مارسی و بوردو در فرانسه به خیابان آمدند تا انزجار خود را علیه جنایت اخیر اسلامی ها در فرانسه نشان بدهند. دو روز قبل در روز پنجشبه ۱۶ اکتبر معلم تاریخ یکی از مدارس فرانسه که کاریکاتورهایی از محمد را به دانش آموزان نشان داده بود توسط یک اسلامیست که به شیوه همه تروریست های اسلامی الله اکبر میگفت به قتل رسید. ساموئل پتی ۴۷ ساله معلم تاریخ و جغرافیا بود و از اوایل اکتبر کلاسی را با موضوع آزادی بیان شروع کرده بود. در تظاهرات امروز پلاکاردهایی با عبارت «منهم یک معلم هستم. ساموئل به تو فکر میکنم» و پلاکاردهای دیگری با مضامین مشابه دیده میشد.

تظاهرات امروز مردم فرانسه پاسخ مناسبی نه تنها به این جنایت که به کل جنبش اسلام سیاسی بود که بدلیل واپسگرا بودن، عقب مانده بودن، جنایتکارانه بودن، و قابل دفاع نبودن باید آزادی بیان را سر ببرد که بتواند به حیاتش ادامه دهد. مردم ایران و عراق و افغانستان و … دهها سال است با این پدیده بخوبی آشنا هستند. از طالبان و داعش تا حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی دهها سال است با شعار الله اکبر سر میبرند،‌ مخالفان را با شمشیر گردن میزنند، بدار میکشند، مورد تجاوز قرار میدهند، شکنجه میکنند، که زبان مردم را ببرند و مردم را به سکوت بشکانند تا زنده بمانند. جنبش اسلامی تحمل ذره ای آزادی بیان ندارد چون سابقه سیاهی دارد. یک نقطه روشن در پرونده این جنبش نیست که قابل دفاع باشد. با جنایت و سرکوب و دشمنی با آزادی بیان و اعتراض و با دشمنی به زنان متولد شده و با جنایات عظیم خود به حیاتش ادامه میدهد و فقر و تباهی و بیحقوقی کاملی را به مردم تحمیل کرده است.

مردم فرانسه و مردم سایر کشورهای اروپایی قربانی سازش بورژوازی حاکم با اسلام سیاسی و دولت های اسلامی هستند. دول غربی نه تنها به شکل گیری جنبش اسلام سیاسی از جمله در ایران کمک کردند بلکه در خود کشورهای غربی نیز در مقابل اسلامی ها کرنش کردند، به آنها پر و بال دادند و ارزش های سکولار و آزادی بیان را که حاصل انقلابات و مبارزات آزادیخواهانه مردم در قرن های اخیر بوده، قربانی کردند. تظاهرات مردم فرانسه پاسخی به کرنش دهها ساله دولت فرانسه در مقابل اسلامی ها نیز بود.

جا دارد که مردم در سراسر جهان همراه با مردم فرانسه به میان بیایند، جنبش کثیف اسلامی را محکوم کنند، از ارزش های جهانشمول آزادی بیان و عقیده، از سکولاریسم و جدایی کامل مذهب از دولت،‌و از حقوق زنان و کودکان در سراسر جهان دفاع کنند، هر گونه مماشات با دولت ها و جریانات اسلامی را محکوم کنند، و همبستگی خود را با مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران و عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان و سوریه و … که برای به زیر کشیدن دولت های اسلامی قهرمانانه بپاخاسته اند، ابراز کنند. همینطور جا دارد که تشکل ها و نهادهای مردمی و فعالین سیاسی در ایران جنایت اسلامی ها در فرانسه را محکوم کنند و همبستگی شان را با تظاهرات مردم فرانسه بیان کنند.

اینرا هم بخوانید

خشم و نفرت علیه جنگ و حکومت – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …