از تظاهرات خیابانی مالباختگان کاسپین تا اعتراض سراسری کارکنان شرکتی مخابرات و تجمع سراسری معلمان آزاد 

اعتراضات بخش های مختلف جامعه از کارگران و معلمان گرفته تا مالباختگان و سپرده گذاران برای رسیدن به خواستهای برحق و مطالباتشان ادامه دارد.گزارش هایی از این اعتراضات .

*تظاهرات خیابانی مالباختگان کاسپین
روز ١١ تیر شمار بسیاری از سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین در تهران که از قبل فراخوان به تجمع در مقابل مجلس داده بودند، اقدام به تظاهرات و راهپیمایی در خیابان فردوسی کردند. آنها به سمت مجلس حرکت کرده و میخواستند آنجا تجمع کنند که با ممانعت نیروی انتظامی روبرو شدند. بنا بر خبر متاسفانه بعد از ماه‌ها تظاهرات و تجمع، هنوز بسیاری از سپرده گذاران تعیین تکلیف نشده‌اند. روز ١١ تیر تجمع دیگری بالغ بر ١٠٠ نفر از این سپرده گذاران بر پا شد که اقدام به راهپیمایی خیابانی کردند.
سپرده گذاران کاسپین در مدیای اجتماعی اعلام کرده اند که در ادامه این اعتراضاتشان در روزهای آینده مقابل دفتر سازمان ملل هم تجمع خواهند کرد.

*تجمع سراسری معلمان آزاد شاغل در بخش غیر دولتی
ساعت ٨ صبح روز ١١ تیر بیش از صد نفر از معلمان آزادِ شاغل در بخش غیر دولتی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این معلمان که نه از حق بیمه بهره‌مندند و نه حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار نصیبشان می‌شود، از شرایط شغلی خود به شدت ناراضی هستند.
معلمان آزاد شاغل در بخش غیر دولتی آموزش و پرورش میگویند فرق ما با معلمان رسمی چیست. ما هم همان کار را انجام میدهیم، اما دستمزدهان بسیار کمتر است. در تابستان نیز درآمدی نداریم و از همان حداقل بیمه هم محرومیم. یک خواست مهم این معلمان استخدام در آموزش و پرورش و برخورداری از شرایط معلمان استخدامی است. تجمع سراسری روز یازده تیر از طریق فضای مجازی تلگرامی سازماندهی شده بود.
در این تجمع اعتراضی معلمان شعار میدادند:
سکوت هر مسئولی خیانت است به ملت
معلمان در تجمعات دو سه سال اخیر خود با شعارهایی چون خط فقر ٤ میلیون حقوق ما یک میلیون، بیمه کارآمد، درمان رایگان است، معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، خواستار یک زندگی انسانی شده اند.

*جلوگیری از تجمع سپرده گذاران کاسپین مقابل مجلس
امروز بنا بر قرار قبلی سپرده گذاران کاسپین تصمیم به برگزاری تجمع مقابل مجلس را داشتند. در این روز قرار بود که جلسه رسیدگی به موضوع موسسات اعتباری به ویژه کاسپین و آرمان با حضور مسئولان بانک مرکزی، دادستانی فناجاف ستاد مبارزه با مفاسد اجتماعی و سازمان بازرسی کل کشور در کمیسیون اصل نود مجلس برگزار شود. همزمان تعدادی از این سهام‌گذاران خواستار برگزاری تجمع مقابل مجلس بودند که با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی از برگزاری این تجمع ممانعت شد.
همزمان نیروهای انتظامی با حضور در تمامی خیابان‌های اطراف مجلس با سهام‌گذارانی که خواهان تجمع مقابل مجلس بودند از آنها خواستند مقابل ساختمان پارلمان تجمع نکنند.
گفته میشود بعد از حمله به مجلس نیروی امنیتی زیادی مقابل مجلس مستقر شده است. و اجازه برگزاری تجمعی در آنجا داده نمیشود. اما همچنان محل تجمع است .

*جمعی از کارکنان شرکتی مخابرات خوزستان روز دهم تیرما دست به اعتراض زدند.

معترضین می‌گویند: امروز صبح در همراهی با کارکنان شرکتی مخابرات لرستان و مشهد دست از کار کشیدیم و مقابل دفتر علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس جمع شدیم.تجمع‌کنندگان هدف از جمع شدن مقابل دفتر نماینده مجلس را آگاه ساختن بیشتر نمایندگان مجلس از وضع شرکتی‌های مخابرات عنوان کردند .خواسته معترضین، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و عقد قرارداد مستقیم با مخابرات عنوان شده‌است

*شرکتی‌های مخابرات در شهرهای استان لرستان تجمع کردند

صبح روز (شنبه/ دهم تیرماه) کارکنان شرکتی مخابرات در شهرهای مختلف استان لرستان دست از کار کشیدند و در اعتراض به وضعیت نامساعد شغلی تجمع کردند.معترضان در کوهدشت، پلدختر، خرم آباد و دیگر شهرهای لرستان، یا در مقابل ادارات مخابرات و یا در فضاهای سرپوشیده جمع شدند و از مسئولان شرکت مخابرات می‌خواهند که به وضعیت آنها رسیدگی کنند.این تجمعات در حالی برگزار می‌شود که اعتراضات شرکتی‌های مخابرات خراسان پس از گذشت ده روز، همچنان ادامه دارد.شرکتی‌های مخابرات خواسته‌های خود را اجرای طرح طبقه‌بندی، عقد قرارداد مستقیم با مخابرات و تامین امنیت شغلی و در نهایت، رفع تبعیض در مخابرات عنوان می‌کنند. معترضان می‌گویند واکنش مسئولان شرکت مخابرات ایران به تجمعات و اعتراضات شرکتی‌ها، ناامیدکننده است؛ با این حال تا اجرای کامل قانون و احقاق حق خود، به اعتراض ادامه خواهیم داد.روزنه

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …