از فراخوان دادخواهان به مناسبت سالروز انقلاب زن زندگی آزادی حمایت میکنیم!

نهاد دادخواهان در بیانیه ای منتشر شده در کانال تلگرامی خود در فراخوانی با عنوان ” ۲۵ شهریور ،  روز مهسا  یک روز تاریخی است” از همگان خواسته است که روز ۲۵ شهریور را به روز دادخواهی و به روز اعتراض سراسری تبدیل کنند. در بخشی از این فراخوان چنین آمده است:

” ۲۵ شهریور،  روز مهسا  یک روز تاریخی است. روزی که عزیزان ما به پاس زندگی و با اسم رمز مهسا  به خیابان آمدند و فریاد  ” زن زندگی آزادی ” سر دادند . ما نیز از این پس به قدرت  اتحادمان ،۲۵ شهریور ، روز مهسا را به روز دادخواهی زندگی بدل خواهیم کرد .کارهایمان را تعطیل می کنیم و  مزار و محل کشته شدن عزیزانمان را گلباران می کنیم .از همه انسانهایی که معنی زندگی را در آزادی می دانند می خواهیم با هر شکلی که می توانند این روز را به روز اعتراض سراسری بدل سازند.

با سر دادن شعر و ترانه و سرودهایی که یادآور عزیزان جانباخته مان است یادشان را جاودانه سازیم و حق شادی و رفاه  را فریاد کنیم.  دیوارهای شهر را از نام و عکس  عزیزان جانباخته مان  پر کنیم  و  هر کوی و برزن صدای دادخواهی را به هر شکلی  بلند کرده  و خواب آسوده را از چشمان جنایتکاران قاتل برهانیم.

بعد از روز مهسا هر روز سالگرد عزیزی در راه است که یادآور اعتراضات به حق ماست.

 از همه تشکلها و نهادهای مدافع حقوق انسانی میخواهیم که روز مهسا را به روز  همبستگی سراسری و دادخواهی زندگی  بدل سازیم. ما جز زندگی چیزی نمی خواهیم و آزادی حق ماست و به قدرت اتحاد مان پیروز می شویم”.

دادخواهان در بیانیه خود همچنین به سرکوبگری های حکومت اشاره کرده و قاطعانه اعلام میدارند:

” امروز یکسال از  قتل مهسا(ژینا) امینی  که  اسم رمز اعتراض به حق ما شد،  می گذرد و پاسخ حاکمان به ما گلوله های آتشینی بود که  صدها جان عزیزانمان را  به کام مرگ کشاند  و مجروحانی که  چشم هایشان را از دست دادند .و  هزاران خانواده که به صف دادخواهان پیوسته ایم. بازماندگانی که دیگر زندگی برایمان جز دادخواهی معنایی ندارد و هم اینک با نزدیک شدن به  سالگرد انقلاب مهسا دستگاه  امنیتی سرکوبگر  اقدام به دستگیری و زندان و تهدید  دادخواهان کرده است. در حالیکه ما عزیزانمان  را از دست داده ایم و دیگر حتی  مرگ نیز برایمان هراسی ندارد و  شاهد پاسخ  مشترک و متحدانه خانواده های دادخواه به موج سرکوب جدید حاکمان بوده ایم که بین ما با تن بی‌جان جگرگوشه‌هایمان بر دوش‌ و شما با زندان‌ها و شلاق‌ها و تهدیدهایتان، تنها یک جمله باقی‌ست:  قسم به خون یاران؛ایستاده‌ایم تا پایان”. و با اشاره به بازتاب قدرتمند جنبش دادخواهی در سطح جهان و از جمله بیانیه عفو بین الملل  در نزدیکی  اولین سالگرد روزمهسا با خواست بازداشت آمرین و عاملین جنایاتی که در انقلاب زن زندگی آزادی بر مردم وارد شده مینویسند:”ما می توانیم به قدرت اتحاد و همبستگی هایمان زندگی که از ما سلب کرده اند  را از چنگال کثیف جنایتکاران سرکوبگر رها سازیم و تمام آمرین و عاملین کشتارهای چندین ساله شان را به میز محاکمه و عدالت بکشانیم”.

حزب کمونیست کارگری به همه دادخواهان که چنین با قدرت ایستاده و فریاد دادخواهی سر میدهند درود می فرستد و از فراخوان آنها به اعلام روز ۲۵ شهریور به عنوان روز اعتراض و دادخواهی سراسری مردم در تداوم انقلاب زن زندگی آزادی حمایت میکند. ما همصدا با دادخواهان بر محاکمه تک تک سران این حکومت در دادگاههای بین المللی تاکید داریم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ مرداد ۱۴۰۲،  ۲۹ اوت   ۲۰۲۳

متن کامل بیانیه دادخواهان:

بیانیه دادخواهان به مناسبت  سالگرد انقلاب مهسا

‍۲۵ شهریور ،  روز مهسا  یک روز تاریخی است

به روز  #۲۵_شهریور اولین #سالگرد_مهسا_امینی نزدیک می شویم. روزی که مهسا دختر جوان ما به سادگی توسط ماموران پلید گشت ارشاد حکومت کشته شد و فیلم آخرین  لحظات جان باختن وی خشم مردم به جان آمده را به انفجاری بدل کرد

به دنبال قتل مهسا اعتراضاتی شروع شد که  مردم  از آن به عنوان انقلاب مهسا (ژینا) یاد می کنند.

انقلابی که زندگی را طلب می کند و فریادش #زن_زندگی_آزادی است.

مروز یکسال از  قتل مهسا(ژینا) امینی  که  اسم رمز اعتراض به حق ما شد،  می گذرد و پاسخ حاکمان به ما گلوله های آتشینی بود که  صدها جان عزیزانمان را  به کام مرگ کشاند  و مجروحانی که  چشم هایشان را از دست دادند .و  هزاران خانواده که به صف دادخواهان پیوسته ایم.

بازماندگانی که دیگر زندگی برایمان جز دادخواهی معنایی ندارد و هم اینک با نزدیک شدن به #سالکرد_انقلاب_مهسا دستگاه  امنیتی سرکوبگر  اقدام به دستگیری و زندان و تهدید  دادخواهان کرده است.

در حالیکه ما عزیزانمان  را از دست داده ایم و دیگر حتی  مرگ نیز برایمان هراسی ندارد و  شاهد پاسخ  مشترک و متحدانه خانواده های دادخواه به موج سرکوب جدید حاکمان بوده ایم که بین ما با تن بی‌جان جگرگوشه‌هایمان بر دوش‌ و شما با زندان‌ها و شلاق‌ها و تهدیدهایتان، تنها یک جمله باقی‌ست:

«قسم به خون یاران؛#ایستاده‌ایم_تا_پایان.

همچنین به همراه مردمی که  هرگز تنهایمان نگذاشتند و با اشکال  مختلف از ما  حمایت و پشتیبانی  کردند، توانستیم با همصدایی هایمان گوش دنیا را پر کنیم و اینک در نزدیکی  اولین سالگرد  #روز_مهسا شاهد صدور بیانیه ای از طرف سازمان عفو بین الملل بوده ایم  که  به فشارهای سیستماتیکی وارد آمده بر  دادخواهان و ظلم هایی که در حق خانواده ها روا داشته می شود اشاره کرده و از  اینکه حتی به سنگ مزار جانباختگان نیز رحم نمی کنند .

همچنین در بخشی از بیانیه فوق آمده  :«با توجه به نظام‌مند بودن مصونیت از مجازات در ایران، عفو بین‌الملل از همه دولت‌ها می‌خواهد که از صلاحیت قضایی جهانی استفاده کنند و برای مقامات ایرانی از جمله آنهایی که مسئولیت فرماندهی دارند، حکم بازداشت صادر شود.”

این  قدمی در راه نتیجه بخش بودن مبارزاتمان است و برای ما امید بخش است.

ما می توانیم به قدرت اتحاد و همبستگی هایمان زندگی که از ما سلب کرده اند  را از چنگال کثیف جنایتکاران سرکوبگر رها سازیم و تمام آمرین و عاملین کشتارهای چندین ساله شان را به میز محاکمه و عدالت بکشانیم 

۲۵ شهریور ، #روز_مهسا  یک روز تاریخی است روزی که عزیزان ما به پاس زندگی و با اسم رمز مهسا  به خیابان آمدند و فریاد  ” زن زندگی آزادی ” سر دادند

ما نیز از این پس به قدرت  اتحادمان ،۲۵ شهریور ، روز مهسا را به روز دادخواهی زندگی بدل خواهیم کرد .

کارهایمان را تعطیل می کنیم و  مزار و محل کشته شدن عزیزانمان را گلباران می کنیم .

از همه انسانهایی که معنی زندگی را در آزادی می دانند می خواهیم با هر شکلی که می توانند این روز را به روز اعتراض سراسری بدل سازند.

با سر دادن شعر و ترانه و سرودهایی که یادآور عزیزان جانباخته مان است یادشان را جاودانه سازیم و حق شادی و رفاه  را فریاد کنیم.

  دیوارهای شهر را از نام و عکس  عزیران جانباخته مان  پر کنیم  و  هر کوی و برزن صدای دادخواهی را به هر شکلی  بلند کرده  و خواب آسوده را از چشمان جنایتکاران قاتل برهانیم.

بعد از روز مهسا هر روز سالگرد عزیزی در راه است که یادآور اعتراضات به حق ماست.

 از همه تشکلها و نهادهای مدافع حقوق انسانی میخواهیم که روز مهسا را به روز  همبستگی سراسری و دادخواهی زندگی  بدل سازیم. ما جز زندگی چیزی نمی خواهیم و آزادی حق ماست و به قدرت اتحاد مان پیروز می شویم.

زنده باد #انقلاب_مهسا

#دادخواهان

شهریور ۱۴۰۲

#نه_میبخشیم_نه_فراموش_میکنیم

#ایستاده‌ایم_تا_پایان.

#محاکمه_آمرین_عاملین

#زن_زندگی_آزادی

#انقلاب_مهسا

اینرا هم بخوانید

٧٠ خانوار در “روستای گو” سیستان و بلوچستان گیر افتاده اند / راه ها ویران و کمک رسانی با گذشت ٢ هفته ضعیف است

وب سایت حکومتی رکنا،مارال جارالهی – فعال اجتماعی ساکن مشهد که برای امدادرسانی به مردم …